عضو انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور معتقد است: خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی دارای برگ برنده‌های متعددی در بازار بزرگ روسیه هستند و در کنار تلاش صنعتگران، دستگاه‌های مسئول باید کمک کنند تا از این فرصت به خوبی استفاده شود.

ایران برگ‌برنده‌های متعددی در بازار خودرو روسیه دارد/ فرصت‌سوزی نکنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، "ابراهیم دوست‌زاده" دوشنبه همزمان با نخستین روز از نمایشگاه بین المللی اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو اظهار کرد: امسال برای دومین سال متوالی، خودروسازان و قطعه سازان ایرانی در قالب یک پاویون اختصاصی حضوری پررنگ و منسجم را در نمایشگاه اتومبیلیتی رقم زدند.
وی با اشاره به تحریم‌های غرب علیه صنعت خودروسازی روسیه، خاطرنشان‌کرد: پارسال این مساله و ضرورت همکاری با کشورهایی نظیر ایران، چین، هند و ترکیه، شاید در سطح کف جامعه روسیه مشهود نبود، اما دولتمردان و مدیران این کشور استنباط درستی از مشکل تحریم‌ها داشتند.
دوست‌زاده تصریح کرد: با توجه به تداوم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی بین‌المللی و تأثیر آن بر صنعت خودروی روسیه و بازار این کشور، انتظار می‌رود فعالان صنعت خودروی ایران حضور بهتر و موفق تری در این نمایشگاه داشته باشند.
وی تاکید کرد: در این راستا نیازمند کمک و مساعدت دولت برای شکل‌گیری زیرساخت‌های لازم از جمله رفع مشکلات گمرکی، یکسان‌سازی استانداردهای خودرویی بین دو کشور، کاهش مشکلات حمل و نقل و همچنین نقل و انتقال پول هستیم و دولت به عنوان تسهیلگر به یاری صنعتگران بشتابد.
این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور ادامه‌داد: انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز در این راستا همراهی لازم را داشته باشند و نباید اجازه دهیم این فرصت تاریخی بسوزد، چرا که فعالان کشور ترکیه، چینی‌ها، هندی‌ها و پاکستانی‌ها می‌توانند استفاده مطلوب تری از این فرصت داشته باشند.
وی در عین حال یادآور شد: هم اکنون نیز فعالان صنعتی ترکیه و چین در بازار روسیه به مراتب جلوتر از ایرانی‌ها هستند، اما برگ برنده اصلی ما در بعد مسافت و همسایگی است.

تولید خودروی مشترک
دوست‌زاده همچنین در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص تولید خودروی مشترک با روس‌ها، گفت: پتانسیل و قابلیت لازم در این زمینه در بدنه خودروسازی ایران و روسیه وجود دارد، اما این مساله قواعد خاص خود را دارد و ابتدا باید باورمان در خصوص تولید خودروی مشترک در کشور دیگر تغییر کند.
وی معتقد است: با توجه به خروج اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها از بازار خودروی روسیه، اکنون فضای همکاری فراهم است؛ بر این اساس همه چیز بستگی به خودمان و انجام انتخاب مناسب دارد و به نوعی باید در این بخش متفاوت از گذشته عمل کنیم و از تجربیات تلخ گذشته درس بگیریم.
این عضو انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان با اشاره به حضور منسجم شرکت‌های ایرانی در قالب یک پاویون در این نمایشگاه، تصریح کرد: این موضوع ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌های نمایشگاهی، جلوگیری از دوباره‌کاری‌ها و ریسک نرسیدن به موقع قطعات، اجزا و مجموعه‌ها و همچنین دریافت خدمات باکیفیت‌تر، بازتاب بهتر و مناسب‌تری در بین کشورها و شرکت‌های حاضر در این رویداد نمایشگاهی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.