دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد در سودان اعلام کرد، در درگیری‌ها بین ارتش و شبه نظامیان موسوم به نیروهای پشتیبانی سریع این کشور در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۶ آگوست (۲۰ تا ۲۵ مرداد) در ایالت دارفور جنوبی، ۶۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر زخمی شدند.

سازمان ملل: ۶۰ نفر در درگیری‌های دارفور سودان کشته شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که درگیری‌ها بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در شهر نیالا در ایالت دارفور جنوبی از سر گرفته شده که منجر به آواره شدن حدود ۵۰ هزار نفر از مردم این منطقه شده است.

دفتر سازمان ملل متحد افزوده است که در جریان درگیری بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع دستکم ۶۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، کارکنان بیمارستان الترکی که با کمبود پرسنل مواجه است برای مقابله با خیل عظیم مجروحان تلاش می‌کنند و شرکای بشردوستانه گزارش می‌دهند که تجهیزات پزشکی رو به اتمام است.

دفتر سازمان ملل متحد اشاره کرد که کامیون‌های بارگیری شده حامل مواد غذایی، بهداشتی و آب به مقصد شهر نیالا از ۱۴ اوت (۲۳ مرداد) به دلیل درگیری‌ها در الضعین پایتخت دارفور شرقی حضور دارند و توزیع این مواد به تعویق افتاده است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

این درگیری‌ها که در مناطق جداگانه سودان که بیشتر آنها در خارطوم متمرکز شده، ادامه دارد و صدها غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌اند.

اختلافات بین عبدالفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیت سودان و فرمانده نیروهای مسلح سودان و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای واکنش سریع پس از امضای «توافقنامه چارچوب» برای ایجاد دوره انتقالی و انتقال قدرت به غیرنظامیان علنی شد.

دقلو پس از درخواست ارتش برای ادغام نیروهای واکنش در نیروهای مسلح، ارتش سودان را به برنامه‌ریزی برای ابقا در قدرت و عدم واگذاری قدرت به غیرنظامیان متهم کرد، این در حالی است که ارتش تحرکات نیروهای واکنش سریع را یک شورش علیه دولت انتقالی خواند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.