در حالی که همه نگاه‌ها به حکمی است که امروز جمعه از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص درخواست آفریقای جنوبی برای صدور دستور توقف حمله اشغالگران به رفح در نوار غزه صادر می‌شود، هواپیماهای نظامی اشغالگران به حملات خود به مناطق مختلف در غزه ادامه می‌دهند.

ادامه کشتارها در غزه / جنگ مجدد اشغالگران با بیمارستان‌ها

در سایه بمباران‌های اشغالگران در دویست و سی‌ و یکمین روز جنگ، بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه هشدار داد که به دلیل تامین نشدن سوخت برای آن ارائه خدمات پزشکی متوقف خواهد شد.

این بیمارستان این مساله را صدور حکم اعدام برای ۱۲۰۰ بیمار و مجروح تحت مداوا از جمله ۶۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه دانست و از جامعه جهانی و تمامی سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل خواست در ساعات آینده قبل از وقوع فاجعه بهداشتی در حق صدها بیمار و مجروح ۵۰ هزار لیتر سوخت به آن ارائه کنند.

در همین راستا، مدیر پزشکی بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه اعلام کرد: «اگر بیمارستان به دلیل کمبود سوخت از کار بیفتد، فاجعه بهداشتی رخ خواهد داد».

وی در نشست خبری از داخل بیمارستان تصریح کرد: میزان سوخت وارد شده به بیمارستان بیش از یک پنجم نیاز بیمارستان نیست، در حالی که برای جلوگیری از بروز فاجعه بهداشتی در ساعات آینده به ۵۰ هزار لیتر سوخت نیاز داریم.

این مقام افزود: ما از سیاست تعلل در قبال بیمارستان شهدای الاقصی ابراز حیرت و نارضایتی می‌کنیم. از ساعت‌ها پیش با طرف‌های مربوطه از جمله سازمان جهانی بهداشت که مسؤول وارد کردن سوخت بیمارستان‌ها است، در ارتباطیم اما هیچ پاسخی به درخواست انتقال سوخت به طور فوری داده نشده است. 

پیشروی اشغالگران به سمت بیمارستان کمال عدوان

نیروهای اشغالگر به سمت بیمارستان کمال عدوان در بیت لاهیا پیشروی و تعدادی از کادر پزشکی و مجروحانی را که قادر به ترک بیمارستان نبودند، محاصره کردند.

هدف قرار دادن نظام سلامت

در آخرین آمار ارائه شده از سوی دفتر رسانه‌ای دولتی در غزه، در بامداد روز جمعه، بمباران رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ تاکنون ۳۳ بیمارستان و ۵۵ مرکز بهداشتی را از کار انداخته است و اشغالگران ۱۶۰ موسسه بهداشتی و ۱۳۰ آمبولانس را هدف قرار داده‌اند.

تجاوزات اشغالگران منجر به شهادت ۴۹۳ شهید از کادر پزشکی و کشف هفت گور جمعی توسط اشغالگران در داخل بیمارستان‌ها شد. بر اساس گزارش دفتر رسانه‌ای دولتی، ۵۲۰ شهید از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند.

این دفتر افزود: اشغالگران مرتکب ۳۱۹۱ کشتار در طول ۲۳۰ روز شده‌اند و تلفات تجاوزات در همین مدت به ۳۵ هزار و ۸۰۰ شهید رسید که به بیمارستان‌ها منتقل شدند که شامل ۱۵ هزار و ۲۳۹ شهید کودک، ۱۰ هزار و ۹۳ شهید زن و ۸۰ هزار و ۲۰۰ مجروح و زخمی و ۱۰ هزار مفقود بوده است.

خبرنگار المیادین در خصوص بمباران رژیم صهیونیستی که همچنان غیرنظامیان را در سراسر نوار غزه هدف قرار می‌دهد، تاکید کرد که در بمباران مرکز غزه توسط اشغالگران ظرف ۲۴ ساعت ۲۴ تن شهید شدند. توپخانه رژیم صهیونیستی شهرک جحرالدیک در شمال شرق استان مرکزی در نوار غزه را هدف قرار داد.

وی افزود: در بمباران آپارتمان مسکونی خاندان الایوبی در خیابان المعامل وسط محله درج در شهر غزه پنج تن شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند. همچنین محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه هدف حملات صهیونیست‌ها بود.

خبرنگار المیادین ادامه داد: قایق‌های اسرائیلی سواحل شهر غزه را گلوله باران کردند، در حالی که همزمان با ادامه گلوله باران،  آتش سوزی مهیبی در نتیجه حملات اشغالگران به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه رخ داد.

این خبرنگار در خبری دیگر گزارش داد که اشغالگران رژیم صهیونیستی خیابان حمدان در منطقه الفالوجا در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه را با بمباران هوایی و توپخانه‌ای هدف قرار دادند.

خبرنگار الجزیره همچنین گفت که در بمباران رژیم صهیونیستی که خانه‌ای را در محله الفاخوره در غرب اردوگاه آوارگان جبالیا را هدف قرار داد، پنج نفر شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در رفح، در جنوب نوار غزه، اشغالگران مجموعه‌ای از حملات را در شرق شهر همراه با گلوله‌های توپخانه و نیز حملات جداگانه‌ای را به تعدادی از خانه‌ها در مرکز و شرق رفح انجام دادند.

ارتش اشغالگر به گسترش عملیات زمینی خود در اعماق شهر رفح ادامه می‌دهد، جایی که به هجوم به مکان‌های شلوغ نزدیک می‌شود در حالیکه گذرگاه رفح، تنها خروجی برای انتقال مجروحان و بیماران جهت درمان در خارج از فلسطین همچنان بسته است. 

این خبرنگار گفت: «اشغالگران هر کسی را بعد از تقاطع کییر در جهت شرق هدف قرار می‌دهند.» او خاطرنشان کرد که در هدف قرار دادن یک خودرو در سه راهی کییر یک تن شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

وی ادامه داد: مناطق جنوبی شهر رفح یعنی محله برزیل، محله قشطه، دروازه صلاح الدین، بلوک O و قرارگاه یبنا همچنان در معرض آتش سوزی شدید و درگیری‌های خشونت آمیز بین مقاومت و ارتش اشغالگر هستند.

خبرنگار الجزیره نیز گفت بمباران رژیم صهیونیستی در غرب شهرک الزوایده در مرکز نوار غزه ۲ شهید برجای گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.