معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تالاب بین‌المللی گندمان شهرستان بروجن با مساحت افزون‌بر یک‌هزار هکتار از لحاظ تنوع پرندگان و زیستی در بُعد جانوری و گیاهی حائز اهمیت است.

معاون رییس‌جمهور: تالاب گندمان بروجن از لحاظ تنوع زیستی حائز اهمیت است

به گزارش قدس آنلاین،  علی سلاجقه که روز پنجشنبه همزمان با نخستین روز هفته دولت که به دعوت حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری نماینده مردم شهرستان بروجن به این منطقه سفر کرده بود، در حاشیه بازدید از تالاب بین‌المللی گندمان این شهرستان تاکید کرد: خوشبختانه وضعیت بارش‌های چهارمحال و بختیاری به‌گونه‌ای بود که این تالاب از لحاظ پوشش گیاهی و حضور ۳۰۰ نوع پرنده در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی شهرستان بروجن را جزو شهرستان‌های تالابی کشور دانست و افزود: سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای اصلاح مسیرهای دسترسی به تالاب بین‌المللی گندمان همزمان با حفظ هارمونی طبیعت کمک می‌کند.

سلاجقه تصریح کرد: تعداد تالاب‌های موجود در شهرستان بروجن ظرفیت‌های ویژه‌ای از لحاظ گردشگری، استفاده مردمی، معیشت‌های جایگزین برای مردم و معیشت‌های پایدار دارد.

وی با اشاره به قرار گرفتن تالاب بین‌المللی گندمان شهرستان بروجن در منطقه زیست‌کُره یادآور شد: این تالاب دستاوردی عالی برای کشور است و از مردم بابت حفظ آن قدردانی می‌کنم.

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: همچنین از مردم محلی درخواست دارم تا با ادامه حفظ تالاب بین‌المللی گندمان به تقویت منابع آب زیردست آن به‌عنوان یک هویت کمک کنند.

وی با اشاره به افتتاح بُرج پرنده‌نگری و پاسگاه حفاظت محیط زیست و نصب ایستگاه پایش برخط (آنلاین) در حاشیه تالاب بین‌المللی گندمان گفت: از ظرفیت مردم بومی برای سرمایه‌گذاری در راستای طرح جامع این تالاب بهره‌گیری شود.

سلاجقه تاکید کرد: اعتبار لازم برای جذب و حفاظت از تالاب بین‌المللی گندمان در سطح ملی و بین‌المللی از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست اختصاص می‌یابد.

 
منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.