یک نماینده پارلمان اوکراین مناظره نامزدهای حزب جمهوریخواه در زمینه کاهش حمایت مالی و تسلیحاتی از کی‌یف را مایه نگرانی خواند.

اوکراین مناظره نامزدهای جمهوریخواه درباره کاهش حمایت نظامی از کی‌یف را نگران کننده خواند

به گزارش قدس آنلاین، یک نماینده پارلمان اوکراین اظهارات نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا در اولین مناظره درون حزبی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در زمینه حمایت مالی و تسلیحاتی از این کشور را مایه نگرانی کی‌یف خواند. 

«لیزیا واسلینکو» نماینده اوکراینی با اشاره به صحبتهای نامزدهای جمهوریخواه که بر کاهش حمایت از اوکراین در صورت ورود به کاخ سفید تاکید کرده‌اند گفت: خب، این کاملا نگران کننده و ناراحت کننده است با توجه به اینکه ایالات متحده تا کنون مهمترین حامی دموکراسی بوده است. 

براساس گزارش سی ان بی سی، زمانیکه بحث درباره حمایت‌های واشنگتن از اوکراین شد این موضوع به یک جدال واقعی بین ۸ نامزد جمهوریخواه تبدیل شد. «ویوک رامساسوامی» از تازه واردان حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری قویا تاکید کرد که او هیچ حمایت اضافی از اوکراین در جنگ علیه روسیه نخواهد کرد و حمایت آمریکا از اوکراین را فاجعه بار و منحرف کننده از مسائل داخلی این کشور خواند. 

این اظهارات به شدت از سوی نیکی هیلی، نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که در زمینه ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین استدلال کرده بود مورد انتقاد قرار گرفت.

واسیلنکو در این زمینه به شبکه سی ان بی سی گفت: اوکراین با هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا کار می‌کند تا از حمایت همه جانبه مطمئن شود چرا که کاری که اوکراینی‌ها میکنند برای زنده نگاه داشتن دموکراسی است. 

وی در ادامه همچنین تاکید کرد که پیروزی اوکراین تنها با تسلیحات کافی، جتهای جنگنده و موشکهای دوربرد محقق خواهد شد. 

بر اساس گزارش شورای روابط خارجی، ایالات متحده از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۷۵ میلیارد دلار به اوکراین کمک مالی و تسلیحاتی کرده است. برخی از سیاستمداران آمریکایی به ویژه از حزب جمهوریخواه مانند دونالد ترامپ به شدت از کمکهای مالی آمریکا به اوکراین عصبانی هستند و آن را عامل افزایش مشکلات اقتصادی و داخلی کشورشان میدانند. 

نظرسنجیهای صورت گرفته نیز نشان میدهد که میزان حمایت افکار عمومی آمریکا از کمکهای واشنگتن به کی یف در حال کاهش است. 

در اولین مناظرهٔ نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا به میزبانی شبکهٔ «فاکس‌نیوز» که در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین و بدون حضور «دونالد ترامپ» نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان برگزار شد، ۸ نامزد جمهوری‌خواه در زمینهٔ سقط جنین، حمایت آمریکا از اوکراین و آیندهٔ حزب جمهوری‌خواه با یکدیگر به جدال پرداختند.

دونالد ترامپ پیش از این اعلام کرده بود که در مناظره ها شرکت نخواهد کرد. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.