رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان از ‌تشکیل شرکت تعاونی مسکن کارگران در استان گلستان خبر داد و گفت: با کمک یک ارگان که زمین در اختیار ما می‌گذارد برای کارگران استان گلستان مسکن می‌سازیم.

کارگران استان گلستان صاحب مسکن می‌شوند/ راه فرار کارفرماها برای بیمه کارگر بسته شد

به گزارش قدس آنلاین، روح الله تجری  اظهارداشت: شرکت تعاونی مسکن کارگران در استان تشکیل شده تا برای کارگران استان مسکن ساخته شود.

وی گفت: ۶۸ شورای کارگری در استان گلستان فعال هستند و در  همه استان گلستان  نمایندگان کارگری حضور دارند که وظیفه دفاع وصیانت از کارگران را برعهده دارند.

تجری تاکید کرد:رسیدگی به مشکلات کارگران و توجه به کارگاه‌هایی که مشکل دارند هم از وظایف ماست که سال گذشته توانستیم مشکلات ۱۲ کارگاه و کارخانه تولیدی را بررسی و رفع کنیم است که بیشتر مشکلات این کارگاه‌های تپلید در بخش کسری سرمایه در گردش، مالیات و بیمه کارگران بود.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان تصریح کرد: در همه کارگاه‌ها که کارگران حضور دارند این کانون نماینده دارد  و وظیفه دفاع از کارفرمایان و کارگران در هیئت‌های اختلاف تامین اجتماعی را برعهده داریم چرا که وظیفه ما دفاع از کارگر و تولید است.

وی با اشاره به اینکه ۲۸۶ هزار کارگر بیمه شده در گلستان داریم، افزود:در بحث ایجاد اشتغال  به دنبال راه اندازی صنایع تبدیلی هستیم  که این کارگاه‌ها در استان تشکیل شود و از بنیاد مستضعفان درخواست کردیم که این صنایع مانند تولید چیپس را در گلستان راه اندازی کند.

تجری با اشاره به سامانه شغل‌یابی اداره کار و تعاون ‌و رفاه اجتماعی تاکید کرد:۳۲۰۰نفر در سامانه ثبت نام کرده اند و ۴۰۰ نفر مشغول به کار شدند و اولویت ما بیمه کارگران است چرا که برخی از کارفرمایان کارگر را بیمه نمی‌کنند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گلستان تصریح کرد: در سال‌های گذشته کارگران به ما مراجعه می‌کردند که کارفرماها ما را بیمه  نمی‌کنند و ما با هماهنگی تامین اجتماعی، بازرسی به این شرکت می‌فرستادیم و بررسی می‌کردیم اما امسال سامانه‌ای باز شده که کارگر آنجا ثبت نام می‌کنند که بیمه نشده ‌که این ثبت می‌شود و بازرس تامین اجتماعی سه روز بعد از این درخواست حاضر می شوند و به کارفرماها را مجبور به بیمه می‌کنند.

وی با اشاره به تورم موجود در جامعه خبر از تشکیل شرکت تعاونی مسکن کارگران در استان گلستان داد و افزود: با کمک یک ارگان که زمین در اختیار ما می‌گذارد برای کارگران استان گلستان مسکن می‌سازیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.