معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: مساله انعطاف اشتغال بانوان در برنامه هفتم وجود دارد و این موضوع در ستاد ملی زن و خانواده نیز مصوب شده است و کارگروه آن با همکاری وزارت کار و اداره استخدامی کشور برای انجام اقدامات لازم تشکیل می‌شود.

خزعلی: انعطاف اشتغال بانوان در ستاد ملی زن مصوب شده است

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در همایش مدیران کل بانوان دستگاه‌های استان تهران با بیان اینکه مشکلات گاه ناشی از عدم باور مدیر، عدم جدی گرفتن قانون و عدم امکانات است، اظهار کرد: برخی مشکلات در ادارات و ارگان‌ها مانند عدم اجرای قانون پست سازمانی مشاور امور زنان و خانواده در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که ناشی از نوع نگاه برخی مدیران است و این نگاه باید تغییر کند.

وی ادامه داد: موضوع پست سازمانی مشاور امور زنان و خانواده در دستگاه‌های اجرایی از نظر قانونی با مشکلی مواجه نیست و این پست‌ها غیر از برگشت به حالت قبل، ارتقا پیدا می‌کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: البته در این رابطه برخی مشکلات نظیر کمبود پست در فرمانداری‌ها و استانداری‌ها نیز وجود دارد که از طریق سازمان استخدامی کشور پیگیر این موضوع هستیم.

خزعلی با بیان اینکه برای ایجاد مهدکودک در ادارات پیگیری‌هایی انجام شده است، افزود: برخی ادارات بخاطر نداشتن بودجه زیر بار این اقدامات نمی‌روند که بدنبال راه اندازی این مجموعه‌ها از مسیر یک درصد بودجه اختصاصی امور زنان و خانواده در استان‌ها هستیم‌.

وی با اشاره به اینکه حضور مشاورین بانوان در شوراهای تصمیم‌گیری ضروری است، بیان کرد: لایحه هویت در خصوص مشکلات حوزه اتباع به کمیسیون مربوطه مجلس ارسال شده است و اکنون برای اصلاح در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: مساله انعطاف اشتغال بانوان در برنامه هفتم وجود دارد و این موضوع در ستاد ملی زن و خانواده نیز مصوب شده است و کارگروه آن با همکاری وزارت کار و اداره استخدامی کشور برای انجام اقدامات لازم تشکیل می‌شود.

خزعلی در رابطه با معطف بودن شغلی زنان گفت: امیدواریم تا سال آینده تغییری در قانون کار و برنامه استخدامی با نگاه به مشاغل بانوان ایجاد شود و مسائلی مانند فرزندآوری بانوان در آن در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: در نظر داریم زندانیان زن را تحت پوشش قرار دهیم که در این رابطه طرحی تحت عنوان زنان برای زنان در دستور کار قرار دارد تا برای پیشگیری از بزه فرزندان زنذانیان پوشش‌دهی‌های لازم ایجاد شود.

معاون رئیس جمهور گفت: ۹ کارگروه در طرح رویداد و فرارویداد تشکیل شده که اگر آمادگی‌های لازم در شهرها وجود داشته باشد آمادگی داریم از لحاظ مربی و محتوا در حوزه خانواده و فرهنگ عامه حمایت‌های لازم را از آن‌ها داشته باشیم و در این خصوص انتظار داریم در طول یک سال شاهد تحولات خوبی باشیم.

خزعلی بیان کرد: این دولت توانسته ۱۲ کار جدید در حوزه زنان ایجاد کند که بیمه اجتماعی زنان روستایی، ارائه تسهیلات به زوج‌های دهه شصتی، مسکن خانواده‌های پرجمعیت، یک درصد اعتبار استانی حوزه زنان و بیمه زنان باردار از این دسته امور هستند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.