وزیر امور خارجه فرانسه می‌گوید برای بحث در مورد محل نشست طرح صلح کیف خیلی زود است.

فرانسه بحث بر سر صلح اوکرین در آینده نزدیک را رد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «کاترین کولونا»، وزیر اروپا و امور خارجه فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با همتای اوکراینی خود در پاریس به خبرنگاران گفت که برای بحث در مورد محل برگزاری نشست درباره به اصطلاح فرمول صلح دولت کی‌یف خیلی زود است.

هنگامی که از وزیرخارجه فرانسه پرسیده شد که آیا کشورش برای میزبانی نشست صلح اوکراین آماده است یا خیر، گفت: «هنوز برای صحبت در مورد آن زود است. ما در حال کار بر روی آن هستیم که با افزودن کشورهای بیشتری به لیست حمایت کنندگان از اوکراین، هزینه جنگ را برای روسیه بالا ببریم.»

کولونا در ادامه گفت که این موضوع که آیا کشورش تضمین‌های امنیتی به اوکراین ارائه خواهد کرد یا خیر نیز مورد بحث قرار گرفته است.

این دیپلمات ارشد فرانسوی بار دیگر تاکید کرد که در جریان اجلاس سران گروه ۷ در هیروشیما، شرکت کنندگان در آن آمادگی خود را برای مذاکره درباره اصول امنیتی با اوکراین ابراز کردند. او گفت: «حدود ۲۰ کشور موافقت خود را با این اصول اعلام کردند که نشان دهنده همبستگی در چارچوب تعهدات مشترک ما در قبال اوکراین است.»

زلنسکی برای اولین بار «طرح صلح» خود را در یک جلسه ویدئویی در جریان برگزاری اجلاس G20 در نوامبر گذشته مطرح کرد. از آن زمان، کیف به طور فعال این ابتکار عمل را ترویج می‌کند، از بحث در مورد گزینه‌های حل و فصل ارائه شده توسط اشخاص ثالث خودداری می‌کند و پیشنهادات میانجیگری را رد می‌کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، پیشتر اشاره کرده بود که طرح به اصطلاح صلح زلنسکی در واقع یکی دیگر از دستورالعمل‌های ایجاد شده توسط ایالات متحده در مورد چگونگی دامن زدن به درگیری در اروپا است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز به نوبه خود تاکید کرد که زلنسکی بدون در نظر گرفتن وضعیت واقعی اظهاراتی در مورد راه حل مسالمت آمیز می‌دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.