رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رییس‌جمهور گفت: یکی از اولویت‌های دولت پیگیری رفع ناترازی تولید و مصرف انرژی است و در این زمینه اقدامات مختلفی در حوزه زیرساختی در حال انجام است.

نماینده ویژه رئیس جمهور:  یکی از اولویت‌های دولت پیگیری رفع ناترازی تولید و مصرف انرژی است

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام حسن درویشیان روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از پنج طرح احداث و توسعه شرکت برق منطقه‌ای خراسان در مشهد اظهار کرد: حرکت به سمت «انرژی‌های پاک» و استفاده بیشتر از این ظرفیت‌ها با توجه به تبعات انرژی فسیلی نیاز امروز است.

رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور افزود: ظرفیت تولید برق خورشیدی و نیروگاه بادی در خراسان رضوی بسیار زیاد است و از این ظرفیت باید بیشتر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت برای مردم به خوبی بیان نشده است، افزود: نیازمند تبیین در همه حوزه‌ها و بیان اقدامات دولت هستیم.

درویشیان ادامه داد: برای رفع مشکلاتی که از قبل ایجاد شده راهی جز حضور مردم نداریم و باید بستر لازم را برای مشارکت بیشتر مردم در همه حوزه‌ها را فراهم کنیم.

کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از  ۹ هزار و ۹۰۰ طرح در خراسان رضوی 

استاندار خراسان رضوی هم گفت: همه طرحهای توسعه‌ای و زیربنایی استان تا سال ۱۴۰۴ در همه بخش‌ها مشخص است و هیچ ابهامی نداریم.

یعقوبعلی نظری افزود: امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم با توجه به طرح‌هایی که برنامه‌ریزی شده کارها و پیگیری تامین منابع انجام شود.

وی بیان کرد: در هفته دولت امسال ۹ هزار و ۹۰۰ طرح به ارزش ۸۱ هزار میلیارد تومان در خراسان رضوی بهره‌برداری و یا کلنگ‌زنی شده است.

طرح‌های نیروگاهی با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا است
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته و طرح‌های در حال اجرا تا پایان دولت سیزدهم بین ۲ تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌های استانهای خراسان اضافه می‌شود که بخش اعظم آن مربوط به خراسان رضوی است.

حسین محمودی با بیان اینکه طرحهای نیروگاهی مزبور با همکاری بخش خصوصی در حال اجرا است، افزود: مرحله سوم واحد بخار نیروگاه فردوسی، واحدهای یک و ۲ نیروگاه ابن یمین، واحد دوم نیروگاه راشد، نیروگاه شریعتی و نیروگاه ذغال سنگ طبس از جمله طرح‌های نیروگاهی در حال اجرا است که اجرای آنها تا پایان دولت سیزدهم به اتمام رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.