رئیس شورای عالی سیاسی یمن با اشاره به اینکه نیروهای مسلح این کشور از هفته گذشته در حال مقابله با کشتی‌هایی هستند که برای غارت گاز وارد بندر عدن شده بودند، به آمریکا و انگلیس هشدار داد که پایشان را از گلیمشان درازتر نکنند.

هشدار المشاط به آمریکا و انگلیس: پایتان را از گلیمتان درازتر نکنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شب گذشته در نشستی که در منطقه عمران در شمال صنعا برگزار شده بود اعلام کرد، هفته گذشته ما با دو کشتی که برای غارت گاز یمن به بندر عدن آمده بودند، در جنگ بودیم و آنها چهار بار عقب‌نشینی کردند که آخرین مورد روز سه شنبه بود.

مهدی المشاط افزود، نیروهای مسلح یمن به شرکت‌های مالک دو کشتی «سینمار جین» و «بولیوار» هشدار دادند که اگر برای غارت گاز از بندر عدن وارد حریم یمن شوند، این کشتی‌ها مورد هدف قرار خواهند گرفت.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تصریح کرد، اخباری درباره استقرار تفنگداران دریایی آمریکا و نیروهای انگلیس در استان‌های اشغالی یمن دریافت کرده‌ایم. ما به آنها هشدار می‌دهیم که پایشان را از گلیمشان درازتر نکنند. یمن خط قرمز ماست و ما پهپاد و موشک و رهبری داریم که دستش روی ماشه است.

وی با اشاره به توطئه‌های آمریکا در یمن اعلام کرد، ایالات متحده قصد دارد در سال ۲۰۱۴ برخی افراد را از طریق سازمان‌های مدنی جذب و در خارج همایش‌هایی برگزار کند. صنعا از طرح پنج‌ساله آمریکا از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ علیه یمن اطلاع دارد و می‌داند که ایالات متحده می‌خواهد در قالب سازمان‌های مدنی برخی شخصیت‌ها را جذب کند.

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن نیز در همین زمینه اعلام کرد که هرگونه نزدیک شدن نیروهای آمریکایی به آب‌های منطقه‌ای یمن به معنای آغاز طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین نبرد تاریخ بشریت خواهد بود.

وی تاکید کرد، برای برقراری صلح و امنیت بین‌المللی و حفظ ایمنی دریانوردی در دریای سرخ، نیروهای آمریکایی باید از آب های سرزمینی ما دور شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.