شهردارهمدان ازتشکیل شهرداری منطقه تاریخی همدان که به تصویب وزارت کشوررسید خبرداد.

شهردار همدان: تشکیل شهرداری منطقه تاریخی همدان به تصویب وزارت کشوررسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید مسعود حسینی اظهارکرد: ضرورت ایجاد تاسیس و تسکیل شهرداری منطقه پنج و بافت تاریخی شهر همدان از چند سال قبل مطرح بود که این موضوع با پیگیری های صورت گرفته چندساله به نتیجه رسید.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل شهرداری بافت تاریخی و منطقه پنج افزود: موضوع حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی، حفظ بناهای تاریخی و ابنیه های واجد ارزش، بازسازی ابنیه های ارزشمند، تعیین کاربری های مختلف و انسان محوری در مرکز شهر همدان تشکیل شهرداری منطقه پنج و بافت تاریخی را دوچندان می کرد که خوشبختانه این موضوع به ثمر رسید.

حسینی افزود: جلسات مختلفی در کارگروه های تخصصی از جمله شورای اسلامی شهر همدان، دفتر فنی استانداری، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری همدان، حوزه معاونت عمرانی برگزار و  نظرات کارشناسی و فنی متخصصان برای تشکیل شهرداری منطقه پنج اخذ شد.

وی با اشاره به مراحل دریافت مجوز از سوی شورای شهر واستانداری همدان گفت: در مرحله بعد پرونده به سازمان شهرداری ها و دهیاری های ارسال و پس از بررسی دقیق و کارشناسی این پرونده به دفتر فنی وزارت کشور ارجاع شد.

 وی با اشاره به بررسی‌های دقیق موضوع در جلسات تخصصی وزارت کشور تصریح کرد: بعد از  طی مراحل فنی و کارشناسی مجوز تأسیس شهرداری منطقه پنج و بافت تاریخی توسط وزارت کشور صادر شد. در ادامه میلاد کریمی مسئول پیگیری امور منطقه پنج تشکیل پرونده تشکیل شهرداری منطقه پنج را مهم ارزیابی کرد و گفت: انشالله با تحقق این موضوع که با ثبت جهانی هگمتانه گره خورده شاهد اتفاقات مهم و خوب در شهر همدان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.