رئیس مرکز بهداشت شماره ۵ مشهد از اجرای طرح توزیع غذای گرم در میان مادران باردار ساکن در مناطق کم برخوردار زیر پوشش این مرکز خبر داد.

توزیع غذای گرم جهت مادران باردار در مناطق کم برخوردار مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، ایزدپناه اظهار کرد: تغذیه صحیح در تمام دوره‌های زندگی از ارکان اصلی زندگی سالم به شمار می‌رود و در برخی از این دوره‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین دوران زندگی یک مادر، دوران بارداری است. با توجه به وضعیت فیزیولوژیک، سن بارداری، میزان فعالیت و خصوصیات ویژه فردی، برخورداری از یک تغذیه مناسب برای مادر باردار امری کاملاً ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت شماره ۵ مشهد با بیان اینکه شناسایی زودهنگام مادران در معرض سوء تغذیه اقدامی مؤثر در پیشگیری و کنترل عوارض ناشی از آن است تصریح کرد: نقش تغذیه مناسب در پیشگیری از عوارض و بیماری‌های مختلف در این دوران و ارتقای سلامتی مادران باردار بخوبی روشن شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۶۶۰ وعده غذای گرم در مناطق هدف توزیع شده است گفت: بر اساس نتایج مطالعات مختلف، وزن مناسب قبل از بارداری و افزایش مناسب وزن در طول بارداری با استفاده از تغذیه مناسب و کافی، دو راهکار مؤثر برای پیشگیری از تولد نوزاد کم وزن است، از سوی دیگر باورها و اعتقادات فرهنگی جامعه از عوامل تأثیرگذار بر دریافت مواد غذایی توسط مادران باردار است که باید در طراحی و اجرای مداخلات برای جامعه مد نظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.