علی عسگری، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفته که قرار است از مهر ۱۴۰۲ یارانه دارو به جای پرداخت به بیمه‌ها، به مصرف کننده نهایی یعنی داروخانه‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی اختصاص پیدا کند.

احتمال تخلف در پرداخت یارانه دارو به داروخانه‌ها چقدر است؟

با اختصاص یارانه دارو به مصرف‌کننده نهایی، داروخانه‌ها و مراکز درمانی و بهداشتی دلگرم می‌شوند که اگر دارویی را عرضه کردند، مطالبات آن ها می‌تواند به سرعت بازگردد. البته آن ها هم باید به ما تضمین بدهند که در زنجیره عمل کنند و بعد از دریافت مطالبات خود، مطالبات شرکت‌های توزیع دارو را بپردازند تا توزیع کننده هم مطالبات تولیدکننده دارو را بپردازد و در این صورت زنجیره تأمین دارو به درستی عمل خواهد کرد.

در همین راستا، مهدی پیرصالحی، نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: پرداخت یارانه دارو به مرحله آخرتر که داروخانه یا بیمار است، برسد؛ بهتر است.

وی در پاسخ به این که با اجرای این روش احتمال بروز تخلف و آمار بیماران برای دریافت یارانه دارو افزایش یابد، افزود: بروز تخلف در همه جا ممکن است، اما اگر به درستی کنترل شود؛ این احتمال خیلی کم می‌شود.

پیرصالحی ادامه داد: با توجه به اینکه همه بیماران دارای کد ملی و حساب بانکی هستند، بعید به نظر می‌رسد چنین تخلفی رخ دهد.

نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، افزود: نکته دیگر اینکه، پرداخت یارانه همچنان بر اساس سهم بیمه محاسبه خواهد شد و این بیمه‌ها هستند که نسخه را تأیید می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه احتمال دارد با تغییر مسیر پرداخت یارانه دارو به مصرف‌کننده نهایی شاهد تخلفاتی باشیم، گفت: تخلف در همه ابعاد و زمینه‌ها ممکن است بروز کند، اما با کنترل و نظارت دقیق، احتمال تخلف کاهش می‌یابد

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.