دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی امر اقدامات و تدابیر لازم را در برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری این دهه در سطح استان خراسان رضوی و بویژه شهرستان مشهد و پیشگیری از حوادث امنیتی و انتظامی در دستور کار قرار دهند. 

لزوم برنامه‌ریزی لازم در ارائه خدمات مطلوب به زائرین و مجاورین در دهه پایانی ماه صفر   

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان رضوی، محمد حسین درودی ضمن عرض تسلیت ایام رحلت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت ولی نعمتمان حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا اظهار کرد: نظر به اینکه همه ساله در دهه پایانی ماه صفر استان خراسان رضوی و بویژه شهرستان مشهد میزبان میلیون‌ها عاشق و دلداده به ائمه معصومین علیهم السلام به منظور عرض تسلیت به ساحت مقدس امام مهربانی حضرت علی ابن موسی الرضا ( ع) است، بر همین اساس انتظار می‌رود دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی امر اقدامات و تدابیر لازم را در برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری این دهه در سطح استان خراسان رضوی و بویژه شهرستان مشهد و پیشگیری از حوادث امنیتی و انتظامی در دستور کار قرار دهند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی افزود: بر پایه همین گزارش دادستان مرکز استان خراسان رضوی افزود: تدابیر لازم به منظور تقویت کشیک دادسرای مرکز استان در روزهای تعطیل این ایام با هدف تسریع در ارائه خدمات قضایی مطلوب به زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی انجام شده است.

وی ادامه داد: به منظور نظارت بر تسهیل مجوز برپایی موکب در مسیرهای منتهی به مشهد الرضا (ع) جهت ارائه خدمات به زائرین پیاده و همچنین برنامه‌ریزی لازم در اسکان و استقرار هیات‌های مذهبی سراسر کشور در مدارس، مساجد، حسینیه‌ها و غیره و همکاری لازم دستگاه‌های متولی امر با مسئولین این موکب‌ها و هیات‌ها، نظارت‌های لازم بر مراکز اقامتی، رستوران‌ها و ... به منظور ارائه خدمات مطلوب، رعایت نرخنامه‌ها، رعایت نکات بهداشتی و ... موضوع توسط معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای مرکز استان با انجام بازدیدهای میدانی به طور مستمر در دستور کار قرار خواهد داشت.

درودی گفت: برنامه ریزی لازم در نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی حوزه حمل و نقل در دستور کار قرار دارد تا انشاالله در مبادی ورودی و خروجی زائر و مسافر به شهر مشهد از جمله فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و پایانه‌های مسافربری و راه آهن با مشکلی مواجه نباشیم، البته در جهت تسریع در رسیدگی به جرایم احتمالی در این مبادی، شعب ویژه در نواحی دادسرای مرکز استان تعیین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی افزود: دستورات قضایی لازم مبنی بر عدم اعطای مرخصی به مجرمین حرفه ای، خطرناک و سابقه‌دار بویژه سارقین تا پایان ماه صفر صادر شده است.  

وی گفت: دستورات مقتضی مبنی بر جمع آوری معتادین متجاهر در سطح شهر مشهد بویژه در اطراف حرم مطهر رضوی و مبادی ورودی شهر به دستگاه‌های متولی امر داده شده است و همچنین موضوع کنترل، نظارت و برخورد قاطع با اراذل و اوباش و افرادی که به هر منظور قصد برهم زدن امنیت جامعه را داشته باشند، در دستور کار نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.