مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب طبرسی نیازمند ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بود که این مبلغ با مشارکت بخش خصوصی جذب شده است.

۱۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد جذب شد

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت در مناطق حاشیه شمال و شمال شرق شهر مشهد و مشکلات موجود در بخش ایجاد تاسیسات انتقال و تصفیه فاضلاب به منظور انجام خدمات پایدار به شهروندان اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب طبرسی به ظرفیت ۶۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه فاضلاب، حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در مناطق شمال و شمال شرق مشهد تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار می‌گیرند.

وی گفت: اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب طبرسی شمالی، علاوه بر کمک به بهداشت عمومی منطقه، نقش موثری در بازچرخانی آب از طریق استفاده مجدد از پساب این تصفیه خانه در بخش‌های کشاورزی، صنعت و فضای سبز شهری دارد.

اسماعیلیان افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب طبرسی از مدرن‌ترین نمونه‌های موجود در دنیاست و پساب خروجی این تصفیه‌خانه قابلیت جاری شدن به آب‌های سطحی را دارد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در ساخت این تصفیه‌خانه توجه ویژه‌ای به استفاده حداکثری از تخصص، دانش و تجربیات صنعتگران و متخصصان داخلی صورت گرفته و یکی از ثمرات اجرای این طرح، ایجاد اشتغال پایدار است.

وی گفت: در این راستا از زمان آغاز طرح به صورت مستقیم، حدود ۲۰۰ نفر در مجموعه مشغول به کار هستند و علاوه بر این ده‌ها مجموعه صنعتی نیز به صورت غیر مستقیم در حال فعالیت است همچنین با در مدار بهره‌برداری قرار گرفتن تصفیه خانه فاضلاب، ۵۰ شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.