۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 914334

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۳۹ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۹۹ سنت رسید

افزایش ۰.۳۹ درصدی قیمت جهانی نفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، قیمت نفت در روز سه‌شنبه در شرایطی نزدیک به ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصاد کلان هستند تا مسیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اروپا و تاثیر آن بر تقاضای جهانی نفت مشخص شود.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۵ سنت معادل ۰.۳۹ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۹۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا هم با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۸ درصد افزایش، ۸۷ دلار و ۷۱ سنت معامله می‌شود.
قیمت نفت برنت در هفته گذشته پس از تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه تا پایان سال جاری میلادی به ۹۰ دلار در هر بشکه رسید. کاهش تولید این دو تولید کننده بزرگ دنیا روی هم به ۱.۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

تاجران منتظر اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا در ماه اوت هستند که قرار است در روز چهارشنبه منتشر شود و مشخص کند نرخ بهره در بزرگترین اقتصاد دنیا و بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا چه مقدار بالا می‌رود.
انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس آینده خود تغییری ندهد.
با توجه به بهبود اطلاعات اقتصادی آمریکا و کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس، دورنمای بازار نفت در میان مدت خوشبینانه به نظر می‌رسد.
در این بین بانک مرکزی اروپا هم تصمیم خود در مورد افزایش یا ثابت نگه داشتن نرخ بهره را در روز پنجشنبه اعلام می‌کند. کمیسیون اروپا در روز دوشنبه اعلام کرد رشد منطقه یورو آهسته‌تر از آن چیزی است که برای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌شد.
سرمایه‌گذاران همچنین منتظر اطلاعات صنعتی در مورد ذخایر نفت خام آمریکا هستند. انتظار می‌رود ذخایر این کشور حدود ۲ میلیون بشکه در هفته منتهی به هشتم سپتامبر کاهش یافته باشد.
آژانس بین المللی انرژی و اوپک هم گزارش ماهانه خود در مورد بازار نفت را این هفته منتشر می‌کنند.
آژانس بین المللی انرژی در ماه گذشته پیش بینی خود از رشد تقاضا برای نفت در سال آینده میلادی را تا یک میلیون بشکه در روز پایین آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.