مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر گفت: ثبت جهانی کاروانسرای مشیرالملک برازجان در انتظار پایان اجلاسیه شورای یونسکو در ریاض عربستان است.

ثبت اولین اثر جهانی استان بوشهر در انتظار پایان اجلاسیه یونسکو

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل سجادی منش اظهار داشت: شورای جهانی یونسکو در شهر ریاض عربستان، از روز سه‌شنبه ۲۱ شهریورماه تشکیل جلسه داده است و علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه شرکت کرده است.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های وزارتخانه تعدادی از کاروان‌سراهای کشور برای ثبت جهانی کاندید شده‌اند که با مرمت انجام‌شده در کاروانسرای مشیرالملک برازجان و تلاش‌های این اداره کل، این کاروانسرا در فهرست ثبت جهانی قرار گرفته است که ان‌شاءالله امیدواریم تا چند روز دیگر و پس از رأی‌گیری اعضای یونسکو و پذیرش کاروانسرای مشیرالملک برازجان این خبر خیر و مهم را به هم استانی‌های عزیز اعلام نمائیم.

سجادی منش با تقدیر از حمایت‌های استاندار بوشهر، معاون عمرانی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر و فرمانداری دشتستان برای مرمت این بنای تاریخی مهم و ارزشمند، اضافه کرد: تا قبل از این، استان بوشهر فاقد اثر ثبت جهانی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: تاکنون ۲۶ اثر از کشورمان در یونسکو ثبت شده است.

سجادی منش اظهار داشت: ثبت جهانی کاروانسرای مشیرالملک برازجان بدون شک در معرفی و جذب گردشگر و معرفی اصالت مردم استان بوشهر و شهرستان دشتستان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.