سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: ۴۱۲ هزار و ۹۵۲ زائر پیاده در دهه پایانی ماه صفر از ۶ مسیر مختلف به مشهد مقدس وارد شدند و در آیین سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) شرکت کردند.

تشرف ۴۱۲ هزار و ۹۵۲ زائر پیاده در دهه پایانی ماه صفر به مشهد مقدس

به گزارش قدس خراسان، حسین رضایی اظهار کرد: این تعداد زائر در قالب هزار و ۳۷۶ کاروان از ۲۴ استان به سمت مشهد مقدس حرکت کرده بودند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: مسن‌ترین زائر پیاده در میان این زائران بانویی ۷۵ ساله از قوچان و جوان‌ترین زائر نیز طفل سه ماهه‌ای بود که به همراه مادرش در مسیر پیاده‌روی زائران قرار داشت.

وی گفت: ۴۹۰ ایستگاه صلواتی در ۱۰ استان پذیرای زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر بودند که در بین آن‌ها خدمتگزاران شهرهای نجف، کربلا و کاظمین نیز حضور داشتند.

رضایی افزود: دورترین مسیری که زائران پیاده امام رضا(ع) از مشهد داشتند مربوط به شهر نهبندان در استان خراسان جنوبی و شهر مینودشت در شمال کشور بود.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) شمار خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در ایستگاه‌های صلواتی و مسیرهای منتهی به شهر مشهد را ۲۰ هزار خادم ذکر کرد و ادامه داد: امسال ۴۴۰ محل اسکان شهری برای اسکان زائران پیاده امام رضا(ع) در نظر گرفته شده بود.

وی گفت: امسال شمار زائران پیاده دهه پایانی ماه صفر نسبت به سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.