مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: میزان برداشت سالانه آب از چهار هزار و ۵۰۰ چاه شرب استان، ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است و حجم آب‌دهی چاه‌های استان سالانه ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

توان آبدهی چاه‌ها در خراسان رضوی سالانه ۱۰ درصد کم می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از آب و فاضلاب خراسان رضوی، حسین امامی اظهار کرد: برای جبران کسری آب چاه‌ها باید سالانه ۱۰۰ حلقه چاه جدید حفر شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی بیان کرد: کاهش کمی و کیفی آب، اصلی‌ترین چالش حوزه آب شرب خراسان رضوی است و کمبود مخازن ذخیره، فرسودگی شبکه و خطوط انتقال، استفاده از آب شرب برای دام در مناطق روستایی، توسعه باغ ویلاها و انشعابات غیر مجاز نیز به تشدید مشکلات تامین آب در استان دامن زده است.

وی گفت: یکی از اهداف آبفا، هوشمندسازی شبکه‌های توزیع آب است و این طرح در کاهش مصرف ۱۰ درصدی انرژی و پنج درصدی نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری، دقت عمل، پایداری شبکه در اوج تابستان و افزایش درآمد شرکت نقش اساسی دارد.

امامی افزود: الگوی مصرف آب در استان برای یک خانواده سه نفری ۱۵ متر مکعب در ماه است که باید این الگو بازنگری شود و اصلاح این عدد در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب و بهبود درآمدهای شرکت موثر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: از جمله فعالیت‌های این شرکت برای تقویت زیر ساخت‌های اداری و ۲ حوزه آب و فاضلاب جذب سرمایه‌گذار بخش غیر دولتی برای اجرا و یا تکمیل طرح‌های جمع‌آوری و دفع فاضلاب، شناسایی و تبدیل پنج هزار و ۵۰۰ انشعاب غیر مجاز، اصلاح ۱۵۸ کیلومتر شبکه فرسوده توزیع آب، حذف کامل قبوض کاغذی، راه اندازی سامانه ۱۲۲ در استان، بازنگری فرآیند برون سپاری، به‌روز رسانی خدمات الکترونیک، کاهش شکایات و انجام اقدامات مرتبط با مدیریت مصرف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.