۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 916987

دولت آلمان می‌خواهد سه ماه زودتر از موعد مقرر اعمال تخفیف مالیات بر مصرف گاز در این کشور را متوقف کند.

هزینه قبض گاز مردم آلمان افزایش می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، منابع آگاه در دولت آلمان می‌گویند که برلین می‌خواهد دوباره مالیات ۱۹ درصدی بر مصرف گاز در این کشور را به جریان بیندازد. در همین مسیر دولت آلمان سه ماه زودتر از موعد مقرر اعمال تخفیف بر مصرف گاز و گرمایش در این کشور را پایان خواهد داد.

در ماه اکتبر بود که با هدف کاهش فشار بر مردم آلمان به خاطر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در این کشور، دولت آلمان مالیات بر ارزش افزوده گاز را از ۱۹ درصد به ۷ درصد کاهش داد.

قرار بود این برنامه تا ماه مارس سال آینده اجرایی شود، اما دولت آلمان می‌خواهد تا پیش از آغاز سال میلادی جدید، دوباره مالیات بر ارزش افزوده گاز را به همان ۱۹ درصد بازگرداند.

وولف گانگ بوچنر، معاون سخنگوی دولت آلمان گفته که برلین تصمیم گرفته تا زودتر از موعد تعیین‌شده به اعمال تخفیف در قیمت گاز پایان دهد. دولت آلمان هم اکنون در حال انجام فرایند قانونمند کردن این تغییر در برنامه است.

هزینه قبض گاز مردم آلمان افزایش می‌یابد

اولیور اولپن، سخنگوی وزارت دارایی آلمان، هم گفته که این اقدام موجب خواهد شد که درآمد دولت آلمان ۲.۲ میلیارد دلار افزایش یابد. آلمان تا پیش از سال ۲۰۲۲ معادل ۴۰ درصد گاز مورد نیاز خود را از روسیه وارد می‌کرد و از جمله کشورهایی بود که بیشترین آسیب را از کاهش واردات از روسیه طی سال گذشته دیده است.

آلمان پس از اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، واردات گاز از این کشور را به‌طور کامل قطع کرده است. اخیرا وزارت اقتصاد آلمان پیش‌بینی کرده که حداقل تا سال ۲۰۲۷ قیمت گاز روندی افزایشی را طی خواهد کرد و بالا خواهد ماند، مگر آنکه شاهد اجرای اقدامات اضطراری بیشتری باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.