استاندار خراسان رضوی گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم و امکانات را هدایت کنیم که مسائل روستا توسط مردم روستا و با مشارکت آنان حل شود.

هدایت امکانات برای حل مسائل روستا با مشارکت روستاییان

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری ظهر امروز در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی استان خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: مسئله ما در استان این است که روستاها عقب‌ماندگی‌هایی دارند و ما طرح تحول روستایی را با ۱۵ مولفه اجرا کرده‌ایم. مکان هدفِ طرح‌ روستا و مسئله عقب‌ماندگی یا برخورداری روستاست.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای این هدف نباید ما بدون هماهنگی عمل کنیم، هم‌افزایی بسیار مهم است.

وی بیان کرد: باید طوری برنامه ریزی کنیم و امکانات را هدایت کنیم که مسائل روستا توسط مردم روستا و با مشارکت آنان حل شود. در این زمینه نیز دهیار باید پیشگام باشد.

نظری افزود: ما باید به روستاییان برای حل مسائل روستا با محوریت دهیاران کمک کنیم. ما باید نقش کمک‌کنندگی داشته باشیم و به مهارت آموزی روستاییان کمک کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مسئله ما این است که کار در بخشی از جاها انجام می شود اما هماهنگی به اندازه لازم وجود ندارد. در فعالیت‌ها اگر هماهنگ باشیم نتیجه بهتری ‌می گیرم.

وی‌ تصریح کرد: برای کاهش مسائل و مشکلات روستا در هر زمینه‌ای باید همه دستگاه‌ها هماهنگ و به یکدیگر کمک کنند. باید به سرعت از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و همه‌۲هزار و ۵۹۶ روستا را تحت پوشش قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.