رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته میان هیئت‌های دولت نجات ملی وابسته به جنبش انصارالله و عربستان در ریاض، برای رفع نگرانی‌های عربستان سعودی اعلام آمادگی کرد.

المشاط: آماده رفع نگرانی‌های ریاض هستیم/ پیام‌های سعودی‌ها مثبت بوده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا،مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی به مناسبت نهمین سالروز انقلاب ۲۱ سپتامبر این کشور تاکید کرد: صنعا به همان اندازه که ریاض آماده رفع نگرانی‌های ما باشد، آماده اقدام متقابل و رفع نگرانی‌های آن است.

وی گفت: صنعا تنها منبع خیر و صلح برای کشورهای اطراف و همسایگانش خواهد بود.

المشاط افزود: رایزنی‌های هیئت ملی یمن در ریاض مثبت ارزیابی شده و ما از گزارش هیئت درباره رفتار و مواضع رهبری عربستان خرسند هستیم.

وی ادامه داد: آنچه هیئت ما از رهبری عربستان ابلاغ کرد، بدون شک پیام‌ها و تضمین‌های مثبت تلقی می‌شود و ما از این مواضع استقبال می‌کنیم اما باید تلاش‌های سریعی برای عملی کردن آنها صورت بگیرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین تاکید کرد: ما از تلاش‌های ستودنی برادران عمانی برای دستیابی به صلح تشکر و قدردانی می‌کنیم.

پیش از این نیز وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای پس از پایان مذاکرات چند روزه با هیئت دولت نجان ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله در ریاض، نتایج این دور از رایزنی‌ها را مثبت ارزیابی کرده بود.

هیئت مذاکره‌کننده جنبش انصارالله یمن شامگاه سه‌شنبه با همراهی میانجی عمانی پس از پنج روز مذاکره با طرف سعودی در ریاض، به صنعا بازگشت. تیم مذاکره‌کننده جنبش انصارالله هفته گذشته وارد عربستان سعودی شد. این اولین سفر رسمی هیئت صنعا به ریاض از زمان آغاز جنگ در یمن در سال ۲۰۱۴ بود.

گفت‌وگوها در ریاض بر بازگشایی کامل بنادر و فرودگاه صنعا، پرداخت دستمزد کارکنان دولتی، تلاش‌های بازسازی و تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از یمن و دستیابی به توافقی متمرکز بود که به سازمان ملل اجازه می‌دهد روند صلح سیاسی گسترده‌تری را در یمن از سر بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.