مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: بیمه سلامت برای دهک‌های ۱ تا ۵ نیز رایگان بوده و این افراد مشمول تخفیفات ۱۰۰ درصدی بیمه سلامت برای برقراری بیمه پایه درمانشان شده‌اند. 

سهم بیمه سلامت برای درمان دهک‌های ۱ تا ۵ چقدر است؟ 

به گزارش قدس آنلاین، علی اربابی  اظهار کرد: افراد فاقد پوشش بیمه پایه درمان که در دهک‌های ۶ تا ۹ قرار دارند، از هم اکنون می‌توانند از تخفیفات ۵۰ تا ۸۰ درصدی بیمه سلامت برای بیمه دار شدن بهره‌مند شوند. 

وی گفت: افراد می‌توانند با شماره گیری #۱۶۶۶* از طریق تلفن همراه، از پوشش بیمه‌ای خود مطلع شوند و در صورتی که فاقد پوشش بیمه باشند با مراجعه به سامانه غیرحضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص بیمه درمان سلامت خود اقدام و از تخفیفات مورد نظر بهره‌مند شوند. 

اربابی با بیان اینکه اگر در بین این افراد، کسانی باشند که توانایی ورود به سامانه شهروندی بیمه سلامت را نداشته باشند، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت برای این منظور مراجعه کنند، یادآور شد: بیمه سلامت برای دهک‌های ۱ تا ۵ نیز رایگان بوده و این افراد مشمول تخفیفات ۱۰۰ درصدی بیمه سلامت برای برقراری بیمه پایه درمانشان شده‌اند. 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در خصوص پرداخت هزینه‌های درمانی زوج‌های نابارور در استان گفت: از ابتدای امسال ۵۰۰ زوج نابارور در استان نشان دار شده اند که این امر با تأیید پزشکان مربوطه صورت گرفته است. 

وی افزود: در ۵ ماهه نخست امسال ۷۵۱ پرونده پرداخت هزینه‌های ناباروری در استان تشکیل شده و ۷۰۰ میلیون تومان از سوی بیمه سلامت استان جهت هزینه‌های درمانی مربوطه پرداخت شده است. 

اربابی تصریح کرد: سقف پرداخت هزینه‌ها از سوی بیمه برای زوجین نابارور مجموعاً ۵۰ میلیون تومان و در ۳ نوبت است.  زوج‌های نابارور با تأیید پزشکان متخصص نشان دار می‌شوند و می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. 

وی با بیان اینکه زوجین حتما باید تحت پوشش بیمه سلامت باشند تا بتوانند نشان دار و از خدمات درمانی مورد نیازشان بهرمند شوند، ادامه داد: هم اکنون بیش از ۶۰ قلم دارو در خصوص ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت است. 

اربابی با بیان اینکه افرادی که در 5 دهک اول درآمدی قرار دارند، رایگان بیمه می‌شوند، بیان کرد: در دهک ۶، بیمه شده از ۸۰ درصد تخفیف بیمه سلامت برخوردار می‌شود و پرداختی بیمه شده 20 درصد بوده، در دهک ۷ تخفیف ۷۰ درصد بوده و پرداختی بیمه شده 30 درصد، در دهک ۸ تخفیف ۶۰ درصد و پرداختی بیمه شده ۴۰ درصد بوده و در دهک ۹ تخفیف بیمه‌ای 50 درصد و پرداختی بیمه شده نیز 50 درصد بوده و فقط در دهک ۱۰ درآمدی تمامی پرداختی از سوی بیمه شده است. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.