بر اساس گزارش بانک مرکزی از حساب‌های ملی کشور، رشد فصلی تولید در بخش نفت و گاز در دولت سیزدهم تاکنون به طور متوسط ۸.۵ درصد بوده که در بین همه دولت‌های پس از انقلاب اسلامی، بالاترین رشد محسوب می‌شود.

رشد بخش نفت در دولت سیزدهم رکورد پس از انقلاب را زد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس آمار بانک مرکزی در خصوص حساب‌های ملی کشور و رشد اقتصادی بخش‌های مختلف، رشد بخش نفت و گاز در ۷ فصلی که دولت سیزدهم تصدی امور صنعت نفت را عهده‌دار بوده (پاییز ۱۴۰۰ – بهار ۱۴۰۲) به طور میانگین ۸.۵ درصد بوده است.

این در حالی است که رشد فصلی بخش نفت و گاز در هیچ دولتی پس از انقلاب به این سطح نرسیده بود.

متوسط رشد فصلی بخش نفت و گاز در دولت رفسنجانی ۵.۲ درصد، در دولت خاتمی ۳.۷ درصد، در دولت احمدی‌نژاد منفی ۴.۱ درصد و در دولت روحانی ۳.۷ درصد بوده است. در دهه اول پس از انقلاب (۱۳۵۷-۱۳۶۷) متوسط رشد بخش نفت کشور صفر بوده است.

بر این اساس، دولت سیزدهم تاکنون موفق‌ترین دولت پس از انقلاب در توسعه تولید در بخش نفت و گاز ایران بوده است. رشد تولید در صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم بیش از ۲ برابر دولت گذشته بوده است.

با توجه به این رکورد تاریخی دولت سیزدهم در افزایش تولید در بخش نفت و گاز، بهتر می‌توان علت هجمه‌های مدیران سابق وزارت نفت در دولت گذشته به مدیران فعلی این وزارتخانه را درک کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.