رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته، با هدف جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال، هرگونه کمک به اوکراین باید از لایحه بودجه ایالات متحده حذف شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: کمک به اوکراین باید از لایحه بودجه حذف شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، امروز (شنبه) برای قانونگذاران زمان ضرب‌الاجل به منظور توافق بر سر بودجه فدرال و اجتناب از بحرانی است که می‌تواند برنامه‌های کلیدی دولت آمریکا را متوقف کند و به تاخیر در پرداخت دستمزدهای کارمندان دولت و سایر مسائل منجر شود.

روز جمعه، مجلس نمایندگان آمریکا نتوانست با هدف تمدید بودجه دولت پس از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ لایحه لحظه آخری را به تصویب برساند. این لایحه با ۲۳۲ رای مخالف و ۱۹۸ رای موافق رد شد.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از این رای گیری به سی.ان.ان گفت: فکر می‌کنم ما یک لایحه بدون اوکراین نیاز داریم و می‌توانیم در نهایت از این طریق آن را تصویب کنیم.

مک کارتی همچنین هشدار داد اگر سنا، اوکراین را در این لایحه بگنجاند و به جای آمریکا بر روی اوکراین تمرکز کند، فکر می‌کنم با مشکلات جدی روبرو شویم.

وی در پیامی که بعدا در ایکس (توئیتر) منتشر کرد، تاکید کرد: این لایحه نادرست از سوی سنا شامل کمک به کی‌یف راه به جایی نمی‌برد و از همان ابتدا رد می‌شود. مجلس نمایندگان آمریکا ۲۴ ساعته برای آنکه راه حلی برای عدم تعطیلی دولت فدرال بیابد، کار می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، در نتیجه مذاکرات بین قانونگذاران در روزهای اخیر حمایت از اوکراین از ۲۵ میلیارد دلار به ۶.۲ میلیارد دلار کاهش یافته بود. اما بسیاری از تندروهای جمهوری خواه اصرار دارند که این لایحه باید به طور کامل از بودجه حذف شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.