۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 920116

اداره اطلاعات انرژی (EIA) پیش‌بینی خود از تولید برق آبی آمریکا در سال میلادی جاری نسبت به سال ۲۰۲۲ را شش درصد کاهش داد زیرا تولید بسیار کمتر در منطقه نورت وست، افزایش تولید برق آبی کالیفرنیا را جبران کرده است.

کاهش تولید برق آبی در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد: از بهار، دمای بالاتر از حد معمول، تولید برق آبی در نورت وست که نیمی از تولید برق آبی آمریکا را تشکیل می‌دهد را کاهش داده است.

هر چند دورنمای چشم انداز تامین آب در نورت وست برای تابستان ۲۰۲۳، در پاییز و زمستان سال گذشته خوب به نظر می‌رسید، اما دمای بالا در ماه مه، منجر به ذوب سریع برف و از دست رفتن قابل توجه تامین آب شد. با کمتر شدن آب موجود، منطقه نورت وست در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه سال میلادی گذشته، ۲۴ درصد برق آبی کمتری تولید کرد. انتظار می‌رود تولید برق آبی منطقه نورت وست، امسال ۱۹ درصد در مقایسه با سال میلادی گذشته، کاهش پیدا کند.

از سوی دیگر، رکوردشکنی بارش زمستانی در کالیفرنیا، باعث شد که این ایالت در نیمه اول سال میلادی جاری، ۹۴ درصد تولید برق آبی بیشتری در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۲ داشته باشد. بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انرژی آبی در سال گذشته، ۶.۲ درصد از تولید برق در مقیاس نیروگاهی به حساب آمد.

شرکت‌های نیرو از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، عرضه برق گازسوز را افزایش داده اند تا تولید برق آبی کمتر در منطقه نورت وست  و سرعت باد کمتر در میدوست را جبران کنند و در عین حال، در بحبوحه افزایش تقاضا در طول موج گرمای شدید تابستان، برق را تامین کنند.

در فاصله ژانویه تا اوت، تولید برق از زغال سنگ در تمام بازارهای اصلی برق آمریکا همچنان روند کاهشی داشت و همزمان، تولید برق پاک تقریبا ثابت بود زیرا سرعت باد کمتر و تولید کمتر انرژی آبی، افزایش تولید انرژی خورشیدی را تحت الشعاع قرار داد.

بر اساس گزارش اویل پرایس،  اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد سال گذشته، تولید برق از منابع تجدیدپذیر شامل بادی، خورشیدی، آبی، زیست توده و زمین گرمایی، برای اولین بار از تولید زغال سنگ در بخش نیروی برقی سبقت گرفت، زیرا نیروگاه‌های زغال سنگ بازنشسته شده و نصب نیروگاه‌های بادی و خورشیدی، افزایش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.