رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور از صلح و سازش ۴۳ درصدی در پرونده‌های شورای حل اختلاف کشور خبرداد.

صلح و سازش ۴۳ درصدی در پرونده‌های شورای حل اختلاف کشور

با توجه به سیاست دستگاه قضایی در کاهش جمعیت کیفری و نیز کاسته شدن از حجم پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی و حل کردن دعاوی و اختلافات قبل از مراجعه و ورود به دستگاه قضایی، مراجعه به شوراهای حل اختلاف بیش از پیش رونق گرفته و مورد توجه قرار گرفته است.

از سوی دیگر از آنجا که کشورمان مهد تمدن ایرانی و اسلامی است، یکی از توصیه‌های پرتکرار همین فرهنگ ناب اسلامی، اتکا به شیوه‌های صلح و سازش در دعاوی است که این مهم بارها در آیات مختلف قرآن کریم مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: شوراهای حل اختلاف یکی از نهادهای مبارکی است که در جمهوری اسلامی پایه گذاری شد و بعد از ۲۱ سال که از تاسیس ان گذشته امروز یک نهاد بسیار کارآمد به شمار می‌آید.

وی گفت: به عنوان نمونه در طی سه سال گذشته رشدی که عملکرد شوراهای حل اختلاف داشته قابل توجه بوده است.

صادقی اظهار کرد: در سه سال گذشته در سال ۳ میلیون ۷۰۰ پرونده در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شد که حدود ۳۰ درصد این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می‌شد و هر پرونده در مدت زمان ۳۹ روز مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: اکنون آمار رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف کشور در یک سال به ۵ میلیون پرونده رسیده است و رسیدگی به پرونده‌ها به ۲۹ روز کاهش پیدا کرده و میزان صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف به ۴۳ درصد رسیده است.

وی افزود: این معنی را به همراه دارد که کارآمدی و بهره وری افزایش پیدا کرده است درصورتی که همکاران ما در سراسر کشور از ۳۲ هزار نفر به ۲۸ هزار رسیده است.

صادقی در پایان گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ ابن آمار بهبود بیشتری پیدا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.