یک نماینده مجلس با اشاره به تامین بودجه کشور از طریق مالیات‌ستانی، اظهار داشت: با ساماندهی وضعیت مالیات ستانی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی قطعا در سال آینده بیش از ۱۰۰۰ همت از بودجه کشور از طریق مالیات تامین خواهد شد.

با ساماندهی وضعیت مالیات ستانی سال آینده  ۱۰۰۰ همت از بودجه از طریق مالیات تامین می شود

جبار کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با خبرنگار  قدس در خصوص مزایای اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی خوشبختانه توانست عملکرد خوبی داشته باشد و درحال حاضر بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان مالیات اخذ می‌شود اما من فکر می‌کنم ظرفیت مالیاتی ما بیش از این است چراکه یکسری فرارهای مالیاتی داریم که باید جلوی آن گرفته شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به استفاده از اهرم‌های قانونی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی، گفت: در قانون جدید که تصویب کردیم همه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی موظف شدند که با سازمان امور مالیاتی همکاری کنند تا بتوانند گره‌هایی که کور است و فرار مالیاتی از آنجا صورت می‌گیرد را شناسایی کنند.

جبارکوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تامین بودجه کشور از طریق مالیات‌ستانی، اظهار داشت: به اعتقاد من، با ساماندهی وضعیت مالیات ستانی و جلوگیری از فرارهای مالیاتی قطعا در سال آینده بیش از ۱۰۰۰ همت از بودجه کشور از طریق مالیات تامین خواهد شد.

وی در خصوص فرارهای مالیاتی، بیان داشت: نمی توان صنف مشخصی را نام برد بلکه صنف‌های مختلفی فرارهای مالیاتی دارند اما چند صنف فرار بیشتری دارند و در حال حاضر سازمان مالیاتی به دنبال کور کردن مسیر فرارهای مالیاتی هستند. البته این مساله را هم باید مورد توجه قرار داد که ورود مردم به سامانه مودیان نیاز به فرهنگ سازی دارد چراکه در این نوع مسایل، مقاومت‌هایی از سوی مردم صورت می‌گیرد اما با فرهنگ سازی قطعا این موانع هم برطرف خواهد شد.

کوچکی نژاد عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه با اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی رصد کالا با شفافیت بیشتری انجام خواهد شد، گفت: همه کسب و کارهای خرد و صنعتی باید به این سامانه متصل شوند چرا که این امر قطعا در تحقق اجرای قانون موثر خواهد بود.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به تاثیر فعالیت سامانه مودیان بر ایجاد شفافیت و اصلاح نظام مالیاتی، گفت: قطعا اجرای کامل قانون سامانه مودیان به شفافیت اقتصادی در کشور کمک خواهد کرد. در قالب این قانون می‌توان بر اساس درآمد خالصی که افراد دارند مالیاتی مبتنی بر عدالت اخذ کرد. شفافیت اقتصادی مهم‌ترین حلقه مفقوده در زمینه اخذ مالیات عادلانه و کاهش فرار مالیاتی است که در صورت اجرای کامل سامانه مودیان، شاهد شفافیت جریان کالا و تراکنش‌ها به طور همزمان خواهیم بود و به این ترتیب دیگر فرار مالیاتی نخواهیم داشت و همه افراد نسبت به مالیات واقعی خود تمکین مالیاتی خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.