اداره کل هواشناسی استان اردبیل نسبت به فعالیت سامانه سرد و بارشی در این استان هشدار سطح زرد شماره ۵۱ صادر کرد.

هواشناسی اردبیل هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس آنلاین، زمان شروع فعالیت این سامانه عصر دوشنبه (۱۷ مهر) و زمان پایان قبل از ظهر پنجشنبه (۲۰ مهر) اعلام شده است.

نوع مخاطره این سامانه وزش باد تند تا نسبتا شدید ، بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق ، کاهش دما به‌ویژه در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ، بارش برف در ارتفاعات و رخداد مه و در تمام مناطق استان پیش‌بینی شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل در هشدار سطح زرد خود با اشاره احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و روان آب درون شهری از احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها ، کاهش دید افقی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی ، احتمال اصابت صاعقه و احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان خبر داده است.

اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه مسیل‌ها ، احتیاط در تردد گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی ، اجتناب از صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان و خودداری از چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع از توصیه‌های مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود.

هفته گذشته بارندگی و جاری شدن سیل خسارت‌هایی در شهرستان‌های اردبیل ، پارس‌آباد ، مشگین‌شهر و بیله‌سوار برجای گذاشت. در اثر سیلاب در بخش مرادلو شهرستان مشگین‌شهر یک نفر جان باخت و خسارت‌هایی به جاده‌های ارتباطی روستاهای پشته قره آغاج، مازافا ، گلنوجه، نوری کندی و قشلاقات بخش مرادلو وارد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.