آن طور که مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی می گوید، سالانه در قالب جشن‌های تکلیف، رواق کودک، پایگاه‌های سیار کودک و تشرف‌های گروهی بیش از ۶۰۰ هزار زائر از خدمات حوزه کودک حرم مطهر رضوی بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی سالانه ۶۰۰ هزار کودک از خدمات حرم مطهر رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین پایاب در گفت وگو با خبرنگار آستان نیوز به فعالیت‌های حوزه کودک در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت: مدیریت پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی خدمات متنوعی را در گروه‌های سنی مختلف به زائران ارائه می‌دهد که یکی از این گروه ها کودکان هستند.
وی خاطر نشان کرد: کودکان یا همراه پدر و مادر و گاهی نیز در قالب گروهی از مدارس و مهدکودک‌ها به بارگاه منور رضوی مشرف می‌شوند و از برنامه‌های متنوعی که در رواق کودک و یا پایگاه‌های سیاری که در صحن‌های حرم مطهر رضوی دایر است بهره‌مند می‌شوند.
 

بهره‌مندی روزانه 1000 زائر از خدمات رواق کودک

حجت‌الاسلام و المسلمین پایاب درباره فعالیت های رواق کودک حرم مطهر تصریح کرد: رواق کودک از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب همه روزه پذیرای زائران کودک است و سالانه 360 هزار کودک در این رواق حضور یافته و از برنامه های متنوعی همچون سینما، قصه گویی، پرده خوانی، نمایش، آداب زیارت و... بهره‌مند می‌شوند.
وی با بیان اینکه روزانه نزدیک به هزار کودک در برنامه های رواق کودک حضور می یابند، گفت: موضوع نهادینه شدن فرهنگ زیارت برای کودکان و بهره مندی از نظام کارا و اثر بخش از اهداف اجرای برنامه‌های ویژه کودک است.
مدیر پایگاه های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی ادامه داد: تعداد ۶۰۰ نیروی افتخاری در رواق کودک و ۸ پایگاه سیاری که در صحن‌ها و رواق‌های مختلف اعم از رواق دارالمرحمه، دارالحجه، رواق کتاب، صحن جمهوری اسلامی و سایر صحن ها دایر است در تلاش هستند مفاهیم دینی و اعتقادی و آموزه های رضوی را در اذهان کودکان نهادینه کنند.
به گفته پایاب، پایگاه‌های سیار و رواق کودک ویژه کودکان سنین ۵ تا ۹ است و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت میزبان کودکان است.
وی خاطر نشان داد: فاز دوم رواق کودک با موضوع شهربازی نیز به زودی افتتاح می‌شود و با محوریت شهر قصه اهل بیت(ع) به رواق کودک متصل می‌شود.
مدیر پایگاه‌های تبلیغی و معرفتی حرم مطهر رضوی افزود: با توجه به درخواست مخاطبان رواقی ویژه خردسالان ۳ تا ۵ سال در کنار رواق کودک احداث خواهد شد.
حجت الاسلام پایاب خاطرنشان کرد: سالانه در قالب جشن‌های تکلیف، رواق کودک، پایگاه‌های سیار کودک و تشرف‌های گروهی بیش از 600 هزار زائر از خدمات حوزه کودک حرم مطهر رضوی بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.