اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در پی ورود سامانه بارش‌زا به استان و کاهش دمای هوا از عصر امروز هشدار سطح زرد صادر کرد.

هواشناسی خراسان رضوی در پی کاهش دما هشدار سطح زرد صادر کرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از داده‌های هواشناسی خراسان رضوی، از صبح فردا پنجشنبه در بیشتر نقاط استان شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و بارش تگرگ خواهیم بود که در نواحی مستعد موجب آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نیمه شمالی استان همراه با وزش باد شدید خواهد شد.

همچنین افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز شمال و شرق خراسان رضوی همراه با طوفان گرد و خاک با احتمال بروز خسارت و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط و نیز تشکیل مه و کاهش دید به ویژه در جاده های سردسیر و کوهستانی با احتمال اختلال در تردد و حمل و نقل در روز پنجشنبه هفته جاری محتمل است.

همچنین شمالی شدن جریانات جوی باعث کاهش قابل ملاحظه دمای هوا در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری می‌ شود به طوری که دمای حداکثر روزانه بین ۱۴ تا ۱۶ درجه سلسیوس نسبت به روز جاری کاسته می شود و همچنین کاهش دمای حداقل شبانه تا روزهای ابتدایی هفته آینده بین ۶ تا هشت درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است؛ از اوایل وقت روز جمعه این هفته تا دوشنبه هفته آینده حداقل دمای شبانه در نواحی سردسیر و کوهستانی بین صفر تا پنج درجه سلسیوس خواهد بود.

همچنین به ساکنان خراسان رضوی و مسافرانی که طی این ایام در این استان ساکن هستند توصیه شده است از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری کنند.

گفتنی است؛ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد، تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، باغداری‌ها و سایر تمهیدات لازم در راستای کاهش خسارات احتمالی ناشی از افت قابل ملاحظه دما مورد تاکید قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.