متاسفانه منش رسانه های اروپایی به ویژه فرانسه بر مبنای گزاره هایی است که سیاست مداران آنها برنامه ریزی می کنند به نظر آنها همه تروریست ها مسلمان هستند گرچه همه مسلمانان تروریست نیستند را در دستور کار خود قرار دادند.

در گفت و گو با حسن عابدینی مطرح شد: موج جدید اسلام ستیزی در فرانسه به بهانه تحولات فلسطین

- در پی کشته شدن یک معلم به دست جوانی ۲۰ ساله در مدرسه‌ای در شمال فرانسه روز گذشته امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه دستور بسیج ۷هزار نیرو به منظور تشدید گشت‌های امنیتی را صادر کرد.این درحالی که مقامات این کشور درصدد هستند این جنایت را به مسلمانان ارتباط دهند. جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه دیروز مدعی شد که حمله اخیر با تحولات در خاورمیانه و تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ارتباطاتی دارد. بطوریکه مظنون این حمله دانش‌آموز اسبق دبیرستان محل وقوع جرم بوده است که ملیت وی اروپایی تبار و مذهب او از گروهای مذهبی افراطی فرانسه ذکر شده وی  هم‌اکنون نیز در بازداشت پلیس به سر می‌برد.

در همین راستا با حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ما درباره رویکرد اسلام ستیزی در غرب به ویژه در کشور فرانسه، گفت: اسلام هراسی و اسلام ستیزی دو مولفه ای است که در غرب از مدت های قبل یعنی زمانیکه کتاب آیات شیطانی توسط  سلمان رشدی منتشر ویا کاریکاتورهای توهین آمیز بر ضد پیامبر اعظم(ص) در نشریه ابدو در فرانسه به چاپ رسید در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به برخورد ناشایست رسانه های فرانسوی به مسئله مسلمان در این کشور، اقزود:متاسفانه منش رسانه های اروپایی به ویژه فرانسه بر مبنای گزاره هایی است که سیاست مداران آنها برنامه ریزی می کنند به نظر آنها همه تروریست ها مسلمان هستند گرچه همه مسلمانان تروریست نیستند را در دستور کار خود قرار دادند.

او به چند نمونه از اقدامات ضد مسلمانان در کشورهای اروپایی و فرانسه پرداخت و در ادامه اظهار داشت: ما بارها در کشورهای اروپایی شاهد بودیم که افرادی در اقدامات تروریستی دست داشتند که نه تنها غیر مسلمان بودند بلکه از ملیت های آفریقایی، چچنی، آمریکایی و فرانسوی بودند برای نمونه فردی که اهل کشورکره جنوبی بود درسال های گذشته در فرانسه اقدام به تیراندازی به اساتید و دانشجویان دانشگاهی می کند و در این حادثه ده ها تن به خاک و خون کشیده می شوند ولی دولت فرانسه این شخص را تروریست اعلام نکرد و تنها اقدام وی را عدم تعادل روانی اعلام کرد.

 کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه تصریح کرد: چند سال گذشته نیز انفجار بزرگ قطاری دریکی از شهرهای اسپانیا اتفاق افتاد ودر همان لحظات اولیه تمامی رسانه های اروپایی انگشت اتهام را به سمت مسلمانان بردند اما زمانیکه مشخص شد این کار توسط جریان های غیر اسلامی صورت گرفته و مسلمانان تبرئه شدند دیگر هیچ رسانه ای در غرب این موضوع را برجسته نکرد.

عابدینی در ادامه گفت: همواره موضوع اسلام ستیزی و اسلام هراسی در چارچوپ یک مسئله مستمر در بین مقامات و رسانه های اروپایی دنبال می شود به گونه ای آنها هر موضوع ناامنی کوچکی را به مسلمانان ارتباط می دهند.

وی به در پاسخ به این سوال که جرالد دارمانین، وزیر کشور فرانسه دیروز مدعی شده است که حمله اخیر با تحولات در خاورمیانه و تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه ارتباطات مستقیم دارد، گفت: این سخنان یک جریان تبلیغاتی و رسانه ای علیه گروه های مقاومت اسلامی در غزه می باشد امروز مقامات پاریس از حامیان رژیم کودک کش رژیم صهیونیستی می باشند.

او تصریح کرد: گروهها مقاومت اسلامی بارها اعلام کردند در چارچوپ دفاع مشروع از کشور و سرزمین خود در برابر رژیم صهیونیستی دفاع می کنند و تا امروز هیچ عملیاتی در خارج مرزهای فلسطین علیه هیچ کشوری  انجام نداده اند. اما غربی ها امروز تلاش دارند تصویر مقاومت را یک تصویر خشونت آمیزی در سطح اروپ معرفی کنند بطوریکه هروز شاهد حمایت های مردمی از مردم غزه در سرتاسر اروپا هستیم.

کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان اظهار اشت: این سخنان وزیر کشور فرانسه در حالی بر علیه نیروهای مقاومت گفته می شود که دولت این کشور برگزاری هرگونه تظاهرات در دفاع از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را ممنوع اعلام کرده است؛ فرمانی که در پی آن نیروهای پلیس با حامیان فلسطین در شهر پاریس درگیر شدند و برای متفرق‌کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج...