مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی از استقبال ۳۵ درصدی بانوان روستایی استان از این بیمه خبر داد.

استقبال ۳۵ درصدی  بانوان روستایی خراسان شمالی از بیمه

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضابیدی در نشست خبری روز ملی روستا و عشایر در جمع خبرنگاران استان گفت: مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کارافتادگی کلی و نقل و انتقال سوابق است.

وی تعداد افراد زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ۱۷۹ هزار نفر عنوان کرد و افزود:از مجموع این تعداد ۱۳۹ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند و ۴۰ هزار نفر نیز مربوط به شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است.

بیدی گفت:ماهانه ۴۴۰۰ نفر از بیمه شدگان استان مستمری بگیری از این صندوق دریافت می کنند که به طور متوسط ماهانه ۶۰ میلیارد ریال حقوق به حساب این افراد واریز می شود.

وی با اشاره به ضریب پوشش بیمه ای استان نیز گفت: این استان در کشور رتبه هشت ضریب پوشش بیمه ای را دارد که سرانه درآمد خانوار استان در کشور پایین بوده اما با این وجود ضریب پوشش بیمه ای خانواده‌ای روستایی و عشایری بیشتر از میانگین کشور و در جایگاه مناسبی قرار دارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه این صندوق هشت سطح درآمدی دارد افزود: در کمترین سطح درآمدی هر بیمه شده هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و در بیشترین سهم درآمدی هر بیمه شده ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال سالانه پرداخت می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.