مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود طی سال زراعی جدید حدود ۹۰۰ هکتار در مشهد کلزا کشت شده باشد.

کشت کلزا در۹۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی مشهد

به گزارش قدس خراسان، محمد میری دیسفانی در خصوص کشت کلزا در مشهد طی سال زراعی جدید اظهار کرد: کشت کلزا بر اساس تقویم زراعی جدید در مشهد از ۱۵ شهریور آغاز و تا ۲۰ مهر ماه ادامه داشت. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهددرباره میزان پیش بینی شده برای کشت کلزا در مشهد افزود: پیش‌بینی می‌شود طی سال زراعی جدید حدود ۹۰۰ هکتار در مشهد کلزا کشت شده باشد.

وی درباره پیش بینی برای افزایش سطح زیر کشت این محصول بیان کرد: در صورتی که قیمت خرید تضمینی در ابتدای سال زراعی اعلام و حداقل دو برابر قیمت خرید تضمینی گندم و قابل رقابت با غلات باشد، احتمال کشت بالغ بر ۲۰۰۰ هکتار در شهرستان مشهد پیش بینی می‌شود.

میری درباره میزان برداشت کلزا در مشهد گفت: میانگین برداشت در سال‌های با بارندگی مناسب و قابل قبول حدود سه تن و در صورت عدم بارندگی یا کاهش چشمگیر بارندگی ۱۸۰۰ تا۲۰۰۰ کیلوگرم محصول در هرهکتار پیش بینی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد درباره استقبال کلزا کاران از کشت این محصول تصریح کرد: در حال حاضر اگر قیمت خرید تضمینی مناسب مصوب شود که دو برابر قیمت گندم باشد، در سال‌های آتی استقبال جدی از کشت این محصول بخصوص در اراضی که عملکرد گندم با توجه به شرایط خاک آن منطقه پایین باشد، صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.