طی دو سال گذشته سیاست توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی به عنوان یک اولویت مهم در دستورکار مسوولان فارس قرار گرفته است.

دستاوردهای تولید مسکن و توسعه روستاهای فارس

افتتاح‌ ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در فارس

در دومین روز از سفر رئیس جمهور به استان فارس و با حضور آیت الله رئیسی، ۱۰ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس افتتاح شد.

این تعداد واحد مسکونی شامل ۴۶۴ واحد نهضت ملی مسکن شهر، یک هزار و ۸۵۴ واحد خود مالکی، ۶۶۵ واحد بافت فرسوده بازآفرینی شهری و هفت هزار و ۲۱۷ واحد خانه های روستایی است.

همچنین همزمان عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن فارس و عملیات آماده سازی ۲۸ سایت نهضت ملی مسکن در سطح یک هزار و ۲۷۸ هکتار آغاز شد و ۳۰ هزار قطعه زمین نیز به متقاضیان مسکن در استان واگذار شد.

محرومیت‌زدایی و تأمین مسکن در استان فارس

در حقیقت محرومیت‌زدایی و تأمین مسکن مناسب و پیگیری نهضت ملی مسکن در همه شهرهای فارس همچنان در اولویت بنیاد مسکن فارس قرار گرفته است.

یکی از اتفاقات مهمی که در عرصه محرومیت زدایی و تولید مسکن رخ داد سفر مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور به شهرستان خرم بید و دستاوردهای این سفر بود.

در سفر رییس‌جمهور و هیأت دولت به فارس مدیر کل حساب ۱۰۰ امام(ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور و هیئت همراه از پروژه (آفتاب) ۱۰۸ واحدی خیر ساز بنیاد مسکن شهرستان خرم بید بازدید کردند.

جلسه هیئت امنا حساب ۱۰۰ امام (ره) شهرستان خرم بید با حضور فرهاد خاکی پور مدیر کل حساب ۱۰۰ امام(ره) و هیئت همراه، فرماندار شهرستان خرم بید، مدیر بنیاد شهرستان و خیران مسکن ساز برادران واعظ اسلامی در شهرستان خرم بید برگزار شد.

مدیر کل حساب ۱۰۰ امام(ره) در این نشست با بیان اینکه حساب ۱۰۰ و بنیاد مسکن از پربرکت‌ترین یادگاران امام راحل است بر مشارکت همگانی با هدف تداوم برکات این نهاد انقلابی و یادگار حضرت امام خمینی (ره) تأکید کرد و گفت: سیاستگذاری در خصوص ایجاد مساکن استیجاری برای خانواده‌هایی که قدرت تامین سرپناه و مسکن مناسب را ندارند اتخاذ خواهد شد.

فرهاد خاکی پور همچنین برای تأمین زیر ساخت و زمین جهت ساخت مسکن نیز اعلام آمادگی کرد و یادآور شد: بازخوانی فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به وسیله دولتمردان و ملت امری ضروری است و انجام این کار گامی مهم در زمینه محرومیت زدایی و احداث مسکن برای محرومین و ارتقای عدالت اجتماعی است.

برادران واعظ اسلامی نیز در این نشست اعلام کردند افزون بر پروژه‌هایی که در دست اقدام دارند، در صورت تامین زمین و زیرساخت لازم ۱۵۰واحد مسکونی را در شهرستان خرم بید احداث خواهند کرد.

آنها همچنین قول مساعد برای ساخت ۱۵۰ واحد مسکن خیرساز در شهر صفاشهر شهرستان خرم بید در صورت تأمین زمین دولتی دادند.

دستاوردهای تولید مسکن و توسعه روستاهای فارس

نوید آماده‌سازی سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تا پایان امسال برای نیازمندان تحویل

بازدید مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور از پروژه مسکونی فاضل شیراز و نوید او برای تحویل دادن سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تا پایان امسال به نیازمندان از دیگر اتفاقات خوب در روزهای اخیر بود.

در این بازدید روند اجرایی پروژه ۴۶ واحدی فاضل شیراز مورد بررسی قرار گرفت؛ پروژه فاضل به منظور تامین مسکن خانوارهای حداقل دارای ۲ عضو معلول شهرستان شیراز در حال ساخت است.

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور در حاشیه این بازدید با تأکید بر لزوم تأمین مسکن مددجویان و افراد نیازمند گفت: سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری به نیازمندان تحویل داده می‌شود و قطعاً باید حضور خیران ساخت این تعداد واحد مسکونی را تسریع می‌بخشد.

وی ادامه داد: تلاش شد تا با بهره‌گیری از ظرفیت خیران و نیکوکاران برای نیازمندان جامعه سرپناه مناسب تهیه کنیم و وجود همین خیران مسکن‌ساز می‌تواند به تسریع ساخت و تحویل پروژه‌های مسکن کمک کند.

خاکی پور با بیان اینکه تاکنون با همت همین خیران طی شش ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به نیازمندان تحویل داده شده است، افزود: ساخت این مسکن‌ها به کمک خیران آغاز و امیدواریم به زودی شاهد اتمام تمام این پروژه‌ها باشیم.

مدیرعامل انجمن خیران مسکن ساز کشور با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت خیران بالغ بر ۴۵ هزار واحد مسکونی ساخته و به متقاضیان تحویل داده شده، ابراز کرد: از نیکوکاران و خیران درخواست داریم تا با حضور در این بخش بتوانند در تهیه سرپناه و مسکن، نیازمندان یاری دهند.

خاکی پور با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری به نیازمندان تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه ساخت مسکن برای نیازمندان روند مطلوبی دارد.

اجرای ۹۲ هزار مترمربع پروژه‌های آسفالت مشارکتی فسا

اجرای ۹۲ هزار مترمربع پروژه‌های آسفالت مشارکتی در شهرستان فسا با مشارکت بنیاد مسکن هم از اقدامات مهمی است که اخیراً با رویکرد محرومیت‌زدایی در استان فارس انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن فسا از اجرای ۹۲ هزار مترمربع پروژه‌های آسفالت مشارکتی در این شهرستان خبر داد.

محمد انصاری جابری گزارشی از روند اجرای طرح‌های توسعه در این شهرستان ارائه داد و گفت: در سالی که گذشت بنیاد مسکن در شهرستان فسا مقاوم‌سازی ۲۹۸واحد مسکونی را انجام داد؛ این در حالیست که برای واحدهای بهسازی و مقاوم‌سازی شده و مسکن محرومین به ازای هرنفر ۲میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان فسا از اجرای ۳۰طرح عمرانی در این شهرستان در سالی که گذشت خبر داد و افزود: تعداد طرح‌های هادی اجراء شده به متراژ۱۱۶ هزار و ۴۵۳ متر مربع به مبلغ ۵۸۰میلیاردریال در ۳۰ روستا بوده‌است.

به گفته انصاری جابری، طرح‌های هادی روستایی در هفت روستای قاسم آبادسفلی ، کنکان، کچوئیه، صحرارود، دولت‌آباد ششده، داراکویه، گهراب نیز بازنگری شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فسا از تملک ۲۹ هکتار زمین و واگذاری ۷۴ قطعه زمین در این شهرستان به متقاضیان خبر داد و گفت: واگذاری زمین به زوج‌های جوان و متقاضیان در مناطق روستایی عامی برای ایجاد انگیزه ماندگاری در این مناطق است.

دستاوردهای تولید مسکن و توسعه روستاهای فارس

بهسازی و توسعه ۲۵ هزار مترمربع از خیابانها و معابر روستای کرمستج لارستان

همچنین اخیراً با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان، بهسازی و توسعه ۲۵ هزار مترمربع از خیابانها و معابر روستای کرمستج این شهرستان انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان از قیرپاشی و آسفالت ۲۵هزار مترمربع از معابر و خیابان‌های روستای کرمستج این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرایی شده است.

محمد هادی اضافه کرد: افزون بر این روستا بنیاد مسکن در بخش مرکزی این شهرستان خدمات قابل توجهی ارائه داده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان همچنین افزود: این عملیات از محل اعتبارات استانی و قیر مشارکتی با مشارکت دهیاری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان اجرا شده است.

وی از آسفالت و قیرپاشی ۱۲ هزار مترمربع از خیابان‌ها و معابر روستای چَغان شهرستان جویم خبر داد و گفت: بهسازی و توسعه معابر روستای چَغان از بخش هرم شهرستان جویم توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان پیگیری و انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان اظهار کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و قیر مشارکتی با دهیاری‌ها انجام شده است.

دستاوردهای تولید مسکن و توسعه روستاهای فارس

ضرورت تداوم و استمرار اقدامات جهادگونه در محرومیت‌زدایی

بدون شک نگاه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس به روستاها بر اساس رویکرد محرومیت‌زدایی تعریف شده است.

با این حال هنوز هم روستاها و مناطق بسیاری در جای جای استان هستند که نیاز مبرمی به پیشرفت در عرصه‌های مختلف و فعال‌سازی امکانات بیشتر دارند و تحقق این مهم، تداوم و استمرار اقداماتی جهادگونه در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه روستایی را می‌طلبد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.