مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی پیشرفت طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور را ۱۴ درصد اعلام کرد و گفت:۱۰۰ کیلومتر از مسیر خط انتقال، لوله گذاری شده است.

پیشرفت طرح انتقال آب عمان به شرق کشور به ۱۴ درصد رسید

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، علیرضا طاهری با ابراز خرسندی از تثبیت قطر ۲۲۰۰ میلیمتری لوله خط انتقال آب دریای عمان به مشهد گفت: اکنون روزانه ۲ کیلومتر لوله گذاری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: به احتمال فراوان، آب دریای عمان سال بعد به زاهدان خواهد رسید و در استان خراسان رضوی هم کار لوله گذاری از مشهد به سمت چابهار در حال انجام است.

وی به طرح انتقال آب از کوه‌های شمالی مشهد هم اشاره کرد و گفت: با تایید ماده ۲۳ این طرح در سازمان برنامه و بودجه کشور، کار احداث تونل خط انتقال آب از هزار مسجد به مشهد سرعت خواهد گرفت‌.

طاهری بار دیگر اولویت مردم منطقه کلات برای بهره‌مندی از آب هزار مسجد را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: آب مازاد بر نیاز مردم منطقه به مشهد منتقل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به روند تکمیل سد شورجه نیز اشاره کرد و گفت: در یک ماه گذشته تحرک این پروژه نیز افزایش یافته و در حال حاضر ۳۳ درصد پیشرفت دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.