وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه زمان تاخیر در شبکه اینترنت ۳۰ درصد کاهش یافته، گفت برنامه ای برای گران شدن بسته های اینترنت در دستور کار نیست.

وزیر ارتباطات: اینترنت فعلاً گران نمی‌شود

قدس آنلاین: عیسی زارع پور در جمع خبرنگاران درباره چشم انداز برنامه‌های توسعه فناوری فضایی در بخش مخابرات و ارتباطات با بیان اینکه در افق ۱۴۱۰ یکی از برنامه‌های ما اعزام فضانورد است و مقدمات آن در حال فراهم شدن است گفت: امسال در آینده نزدیک آزمایش کپسول زیستی را داریم و تست های زیربنایی نسل کپسول های زیستی که ساخته شده گرفته می‌شود.

 وی در خصوص پیگیری  مهلت دو ماهه رئیس جمهور برای بررسی علت کندی اینترنت هم با بیان اینکه  مهلت دو ماهه نبود، اظهار داشت: کمیته ای برای بررسی اینترنت در شورای عالی فضای مجازی تشکیل و جلسات متعددی برگزار و دلایلی استخراج شد. بعضی از دلایل تاریخی است و بارها گفتم که برخی از زیر ساخت های شبکه سرمایه گذاری لازم در گذشته در موردش انجام نشده است.   راهکارهای کوتاه مدت پیشنهاد شد و ما اعمال کردیم و الان دو ماهی است که زمان تاخیر در شبکه ۳۰ درصد کاهش یافته است. این مسیر جاری و ساری است و هر روز برای ارتقاء کیفیت شبکه در تلاشیم.  

زارع پور ادامه داد: پروژه بزرگ فیبر نوری را  شروع کردیم و تفاهم نامه آن را  افتتاح می کنیم.   هفته پیش در کازرون بودم و به منزل چندین نفر و اداره های مختلف رفتم و  سرعت هایی که به مردم دادیم  ۸۰ برابر سرعت فعلی است. کارهای زیرساختی را انجام می دهیم تا مساله اینترنت را حل کنیم.  

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  خبری در مورد اینکه اینترنت ماهواره ای چند سال آینده به کشور می آید منتشر شده، توضیحات شما در مورد این موضوع و وضعیت فیلترینگ چیست؟ گفت:  باید این بحث ها را از شورای عالی فضای مجازی سوال کنید. من متولی آن نیستم و بنده متولی توسعه شبکه در کشور و توسعه زیر ساخت های ارتباطات هستم. در مورد اینترنت ماهواره ای قبلا هم گفتم که ما به هر فراهم کننده اینترنت ماهواره ای که قواعد جمهوری اسلامی را رعایت کند خوش آمد می گوییم و دستش را می فشاریم و این مسیر هم دنبال می کنیم.  

وی افزود: ما قواعد را سال ۱۴۰۰ تصویب کردیم و به اپراتورهای اینترنت ماهواره ای اعلام و ابلاغ کردیم و در کمیسیون مقررات تنظیم جهانی پرونده ای باز کردیم و مصوب شد  که ارایه دهنده خدمات ماهواره ای برای خدمات در ایران باید ضوابط ایران را رعایت کند و مدیرعامل این شرکت هم مصاحبه کردند که نامه ای از ایران دریافت کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.