وزیر خارجه روسیه با انتقاد از متهم کردن ایران در خصوص بحران غزه تاکید کرد که مقامات کشورمان موضع گیری مسئولانه در این خصوص دارند.

وزیر خارجه روسیه: موضع‌گیری ایران در خصوص فلسطین مسئولانه است

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سخنان امروز پنجشنبه خود تاکید کرد: خطر گسترش دامنه درگیری میان فلسطینی‌ها و اسرائیل و تبدیل شدن آن به یک جنگ منطقه‌ای مسأله‌ای بسیار جدی است.

لاوروف تصریح کرد: تلاش‌ها برای انداختن مسئولیت بحران غزه بر گردن ایران یک اقدام تحریک آمیز به شمار می‌رود.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: ما با اینکه در هر مسأله ای، انگشت اتهام به سمت ایران نشانه می‌رود مخالف هستیم و معتقدیم که این اقدامات تحریک آمیز است.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که مقامات ایران موضع گیری مسئولانه و متعادل در این خصوص دارند و خواهان عدم گسترش این درگیری‌ها به منطقه و کشورهای همسایه هستند.

از سوی دیگر الجزیره به نقل از معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه نوشت: درگیری‌ها میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی ممکن است به یک جنگ گسترده واقعی تبدیل شود.

وی افزود: حل این درگیری‌ها تنها با تشکیل کشور فلسطین صورت می‌گیرد. آمریکا مسئول ناکام گذاشتن تلاش‌های شورای امنیت برای آتش بس در غزه است.

روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در واکنش به جنایت تازه رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که حمله به بیمارستان «معمدانی» در نوار غزه «تراژدی و فاجعه انسانی» است.

وی همچنین گفت که این تراژدی انسانی پیامی است که زمان پایان‌دادن به این درگیری و جنگ فرارسیده است.

وزارت خارجه روسیه نیز جدیدترین جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان «معمدانی» در غزه را محکوم و اعلام کرد که این یک جنایت و اقدامی غیرانسانی است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «رادیو اسپوتنیک» افزود که «قطعا ما چنین اقدام مجرمانه‌ای را جنایت و اقدام غیرانسانی می‌دانیم.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.