گزارش‌های میدانی از نوار غزه نشان می‌دهد بیشتر بیمارستان‌های شهر با کمبود شدید تجهیزات درمانی و دارو مواجه هستند.

فاجعه انسانی در بیمارستان‌های غزه در حال وقوع است/ تعطیلی بیمارستان ها به دلیل کمبود دارو

به گزارش قدس انلاین به نقل از ای بی سی نیوز، گزارش‌های میدانی از نوار غزه نشان می‌دهد درحالی که بمباران صهیونیست‌ها ادامه دارد، بیمارستان‌ها به دلیل کمبود امکانات پزشکی قادر به درمان زخمی‌ها نیستند و بسیاری از افراد زخمی به واسطه کمبود امکانات به شهادت می‌رسند.

دکتر نصال عابد یکی از پزشکان فلسطینی نوار غزه در گفت‌وگو با خبرنگاران می‌گوید دردناک‌تر از کشته شدن مردم زیر آوار، منتظر ماندن در راهروهای بیمارستان‌ها برای رسیدن دارو و درمان احتمالی است. او هرجا که می‌تواند به درمان بیماران اقدام می‌کند. روی زمین راهروهای بیمارستان‌ها هم پر از زخمی است ولی دکتر نصال می‌گوید هیچ دارویی برای درمان آنها وجود ندارد.

بدون وسایل پزشکی، عابد با هر چیزی که پیدا می‌کند، سعی در درمان بیماران دارد: لباس برای بانداژ، سرکه برای ضد عفونی، سوزن خیاطی به جای سوزن‌های جراحی.

به گفته پزشکان حاضر در نوار غزه بسیاری از بیمارستان‌های این منطقه تحت محاصره اسرائیل با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی روبه‌رو هستند ولی مهمتر از آن کمبود مواد غذایی و آب بهداشتی است که می تواند در روزهای آینده منجر به مشکلات بیشتری برای ساکنان شود.

براساس آمارهای منتشر شده تا کنون به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی، پنج بیمارستان در نوار غزه به طور کامل تعطیل شده و بسیاری از آنها نیز در آستانه تعطیلی قرار دارند.

مهدت عباس، یکی از مقامات وزارت بهداشت حماس می‌گوید: اگر کمک‌های احتمالی به نوار غزه نرسد، به طور حتم بیمارستان‌های بیشتری تعطیل خواهند شد و بستری ماندن بیماران دیگر فایده ای برای آنها نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.