فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: راهکاری برای پیروزی دشمن در فلسطین وجود ندارد، جز بمباران کاری دیگری نمی‌تواند بکند. اگر روی زمین حرکت کنند اژدهای غزه ان‌ها را خواهند بلعید. در غزه اژدهای موسی روی زمین افکنده شده است. امروز غزه عصای موسی است که فرعونیان را خواهد بلعید.

امروز غزه عصای موسی است

به گزارش قدس خراسان، صبح پنجشنبه، ۴ آبان ماه، چهاردهمین اجلاسیه شهدای وحدت باحضور خانواده معزز شهدا و جمعی از مسولان لشکری و کشوری در مشهد برگزار شد.

فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای وحدت بیان کرد: نام شهید شوشتری و شهید محمدزاده در میان ستارگان پرفروغ و درخشان سپهر شهادت این سرزمین نامی پرآوازه، آسمانی و درخشان است. شهید والامقام شوشتری را از دوران  سخت و سهمگین دفاع مقدس می‌شناسیم. عناصری که شخصیت این مرد بزرگ را شکل داد و به تکریم و تکامل این شخصیت کمک کرد، همه از میدان جهاد نشات گرفته است. صلابت ظاهری قامت شوشتری، با استواری و شکوه ایمان و معنویت او ترکیب جذابی از یک صحابی باوفای ولایت ساخته بود. یک مرد شکوهمند در ایمان، وسیع و عمیق در مهرورزی و محبت، رحمت و رافت نسبت به مؤمنان و غلظت و شدت نسبت به کافران.

سردار حسین سلامی ادامه داد: شهید عزیز ما شهید محمدزاده هم همین خصوصیات را در همین ابعاد و اندازه‌ها داشت. اساسا شهدای ما زندگی را از متن جنگ آموخته بودند. یعنی غیرت، ایثار، از خودگذشتن، از جان گذشتن، میل به فداشدن برای آرامش دیگران، از دست دادن زندگی برای جاودانه کردن حیات ملت. این عناصر اجزای موزون شخصیت این شهیدان بود که در سنگرها در مقابله با دشمن، در اتکا به خدا، در سجده و در رکوع، در نمازهای شب و در مناجات‌ها آموخته بودند. بنابراین از دست دادن جان برایشان یک ارزوی بزرگ بود و همین عامل، قدرت اصلی ما را شکل داد.

ملتی که از مرگ نترسد سقوط نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه اگر ملتی از مرگ نترسد ، ذلیل نمی‌شود افزود: جهاد و شهادت از ابتدای پیدایش اسلام تا امروز عامل اصلی سعادت و عزت و سرافرازی مسلمانان بوده است. چون خصوصیت اسلام عدالت‌طلبی، حریت و کرامت انسان و باز کردن غل و زنجیر اسارت از دست و پای بشریت است و این با ذائقه کافران خوش نمی‌آید. بنابراین هرگاه اسلام در میان سلطه سیاه ستم طلوع می‌کند جنگ با مسلمانان قطعی است. کافران حقیقتا نور خدا را برنمی‌تابند. تجلی نور خدا در زمین معادل است با رخت بر بستن سیطره و ستم ستمگران. پس جهاد یک جزء قطعی از تاریخ اسلام بوده است و تا آن زمان که ظهور حضرت مهدی(عج) اتفاق بیفتد و جهان از عدل پر شود، بخشی از زندگی مسلمانان به صورت اجتناب ناپذیری جنگ با ستمگران خواهد بود.

سلامی ادامه داد: دشمنان اسلام در طول این تاریخ فشرده و کوتاه بعد انقلاب اسلامی نشان دادند که همه نقاط عالم اسلام را می‌خواهند به میدان جنگ تبدیل کنند تا مسلمانان به آرامش نرسند و شکوفایی و پیشرفت نداشته باشند تا اسلام حاکمیت و قدرت تشکیل ندهد. تا مسلمانان برای ارامش و امنیت و رفاه خود، خود را متکی و محتاج به مستکبران عالم بدانند. این یک سیاست قطعی، یک راهبرد میدانی و جزء اصلی اصول عمل دشمن بوده و خواهد بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه تنها سیستان و بلوچستان و کردستان میدان فوران شراره‌های آتش قلوب بدخواهان نیست گفت: به صفحه جغرافیا و صحنه تاریخ، هم در عمق زمان و هم در افق جغرافیا نگاه کنید نقشه عمل دشمن را خواهید یافت. دشمن بسیار تلاش می‌کند نیات و مقاصد شوم خود را پشت نقاب واژه‌های عامه پسند و شیک پنهان کند. از آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و رفاه سخن می‌گویند اما آنچه که واقعیت پنهان دشمن را نشان می‌داد الگوهای عمل اوست که در صحنه میدان می‌بینیم.

اسرائیل خنجری در پهلوی جهان اسلام است

وی افزود: ظرف این ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی، اغلب نقاط جهان اسلام میدان کارزارهایی شده است که حتما یک طرف آن امریکا، اسرائیل و انگلستان و متحدان آن‌ها هستند. این‌ها از ابتدای انقلاب اعتلاف کردند تا این خورشید را از درخشش بیندازند. این ها اراده کردند که نور خدارا خاموش کنند، البته خداوند نور خود را کمال می‌بخشد هرچند بپسندند یا نپسندند. در افغانستان ده‌ها سال فقر، جنگ، عقب ماندگی، فلاکت و ناامنی ایجاد کردند در سوریه یک دهه است سیاست امریکا و غرب اتش تفرقه های خونین را بین مسلمانان برافروخته. در هر نقطه‌ای خنجری بر پهلوی اسلام فرو کردند و مشخصا از ۷۵ سال پیش به شکل واضح رژیم صهیونیستی را مثل خنجری در پهلوی اسلامی فرو بردند.

سلامی با تاکید بر اینکه قلیل صهیونیست‌ها یک شی خارجی آزاردهنده در پیکره اسلام هستند گفت:  رژیم صهیونیستی یک خنجر است که هرچند وقت یکبار با جابه جا کردن آن پهلوی امت را می‌شکافند و خونریزی جدید به راه می‌اندازند. از آغاز حمله رژیم صهیونیستی تا نبرد ۱۹۵۶ در کانال سوئز و همینطور نبرد سال ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ و  بعد از آن جنگ های ۳۳ روزه، ۵۱ روزه و ۸ روزه تا به امروز چیز دیگری جز آشفتگی، ناامنی، غارت و قتل عام نصیب امت اسلام نشده است. این امریکاست که منطقه را مدام به اتش می‌کشد. روزگاری فتنه تکفیر را به جان مسلمانان می‌اندازند و مسلمانان را درگیر می‌کنند تا قوای ان ها از بین رود و قدرت امریکا سر براورد. بحرین، یمن، افغانستان، عراق، سوریه، لبنان، مصر و حتی ایران، هرکجا قدم بگذارید ردپایی قدرتمند از این سیاست های جنگ افروزانه امریکا می‌بینید. دستور کار آن‌ها تفرقه و جنگ است. ایا ارمغانی جز اتش و خونریزی، قتل عام، یتیم سازی و افسرده سازی برای مسلمانان داشتند؟

وی افرود: تقریبا تمام سرزمین های اسلامی قربانگاه سیاست های استعمار این موجودیت مرموز و پیچیده و ستم طلب است. هرچند خورشیدش رو به زوال است و به غروب نزدیک شده و در حال افول است، اما اسیب هم میزند. امریکا این هنر را دارد که اسیب بزند و شکست بخورد. قدرت خود را به نابودی ببرد و به دیگران هم اسیب بزند. هیچ دستاوردی برای خودش هم نداشته جز فقری که امروز گریبانگیر ۵۰ میلیون امریکایی است که بزرگترین اقتصاد جهانی را دارد اما می‌گذارد مردمش فقیر و گرسنه باشد و ارتشش فرسوده شود یا قدرتش رو به افول برود اما مسلمان را هم قتل عام کند. این محصول جهل حاکمان آمریکاست که هم خود امریکایی‌ها در عذابند هم دیگران. فکر می‌کنند می‌توانند با چند روز یا چندماه بمباران موفق شوند. شکست در طوفان‌الاقصی، یکی از خاطره انگیز ترین و شگفت انگیزترین شکستی بود که امریکا، انگلیس و اسرائیل همه با هم مچاله شدند.

اسرائیل و سیاست‌هایش در فلسطین دفن خواهند شد

سلامی با بیان اینکه این صحنه نشان داد عده قلیلی از مومنان میتوانند بر یک قوای کثیر از دشمنان کافر براساس سنت الهی پیروز شوند افزود: راهکاری برای پیروزی دشمن در فلسطین وجود ندارد، جز بمباران کاری دیگری نمیتواند بکند. اگر روی زمین حرکت کنند بلعیده میشوند. اژدهای غزه ان‌ها را خواهند بلعید. در غزه اژدهای موسی روی زمین افکنده شده است. امروز غزه عصای موسی و اژدهایی است که اسرائیل را خواهد بلعید. خداوند در هر دوره ای معجزاتش را به شکلی  نشان میدهد. آن‌ها در این سرزمین با سیاست‌هایشان دفن خواهند شد. تصور میکنند میتوانند شکست را با جنایت جبران کنند که ممکن نیست. سال‌های سال تلاش کردند نشان دهند که فرشتگان ازادی و دموکراسی برای مسلمانان هستند، هزینه کردند، کشته ها دادند و آمریکا را به زوال کشاندند. هرروز به نوبت برای تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی به تل آویو می‌آیند تا این رژیم محتضر که واقعا در مسیر فروپاشی است با این تنفس مصنوعی حمایتگرانش ادامه حیات بدهد.

سلامی تاکید کرد:  همه جنایت ها به اذن آمریکا اتفاق میافتد. یک باریکه را محاصره کردند و اجازه رساندن مواد غذایی و دارو را نمیدهند. ولی همه این اعمال در قلب و ذهن مسلمانان اتشی عظیم از یک نفرت و کینه‌ای تمام ناشدنی ایجاد می‌کند . این بغص‌ها می‌ماند و مسلمانان نمی‌گذارند این خون های پاک به هدر برود. این را امریکا هم میداند. همه جهان اسلام را با خود دشمن کردند و هرروز بر غلطت ان می‌افزایند. بدترین خصوصیت برای یک رژیم ان است که هرروز دشمنانش را زیاد کند و خود را در محاصره قرار بدهد. ایا امروز یک مقام آمریکایی یا انگلیسی میتواند به راحتی عرض یک خیابان را در جهان اسلام طی کند؟ ایا امروز جایی برای فرود هواپیمای ان ها در جهان اسلام هست؟ مسلمانان قلب‌های متصلی دارند برعکس ان ها که پراکنده اند.  به ظاهر آن‌ها نگاه نکنید که پشت سر آن یک اشفتگی روانی، پریشان حالی، افسردگی و ابهام وجود دارد.

این آتش دامن اسرائیل را خواهد گرفت

وی اشاره کرد که مسلمانان دست روی  دست نمی‌گذارند تا بخشی از سرزمین اسلامی ویران شود و افزود: دشمنان همیشه اشتباه می‌کنند و همیشه تاوان اشتباهات خود را پرداخته‌اند. هرچه بیشتر در اسلام فتنه کردند قدرت علیه آنان بیشتر شکل گرفت. پس این راه راه قطعی زوال و فروپاشی زودرس آن‌هاست. این جغرافیا متعلق به آن‌ها نیست و در آن خاک خارجی و بیگانه‌اند و هیچکس هیچ خاطره خوشی از ان‌ها ندارد. یتیم‌های زیادی در دنیای اسلام هستند که امریکایی ها خانواده آن ها را کشتند. این را بدانند که اگر ادامه بدهند حتما قضایا تغییر خواهد کرد و در اتشی که برافروختند خواهند سوخت. به آن‌ها میگوییم هرچه زودتر اتش این جنایت را متوقف کنند قبل از انکه دامن خود ان ها را بگیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران تاکید کرد: ما راهمان را برای حفظ عزت مسلمانان ادامه میدهیم. جهان اسلام امروز قدرتمند است و امیدواریم خداوند به زودی نصرت خود را همانگونه که در جنگ های صدر اسلام و نبردهای بزرگ با مستکبران نازل کرد، در این واقعه هم خداوند ارامش خویش را بر مردم غزه و نصرت خود را برای این قوم شایسته‌ی نصرت عنایت کند.

امنیت، بارزترین دستاورد وحدت است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه در ادامه این همایش ضمن عرض تسلیت وفات حضرت معصومه(س) و خیر مقدم به مهمانان بیان کرد:  خدارا شاکرم که به ما توفیق  داد تا بتوانیم چهاردهمین اجلاسیه شهدای وحدت را، به ویژه سردار شوشتری و محمدزاده را که سیدالشهدای شهدای وحدت هستند برگزار کنیم و گرامیداشت شهدای امنیت و خدمت و منادیان وحدت و درواقع مسیح سیستان و بلوچستان را به ما عنایت فرمود.

سردار سرتیپ دوم پاسدار قربان‌محمد اشعری افزود: بارزترین دستاورد وحدت، امنیت است. به همین دلیل، در این مراسم مقرر شده جایزه ویژه وحدت به سه نفر از برادران اهل سنت و سه نفر از هم‌وطنان شیعه که از سال گذشته تاکنون تلاش‌های خالصانه و مؤثری در راه تقویت وحدت در استان‌های تلفیقی داشته‌اند، اهدا شود. این جایزه به‌صورت ملی اهدا می‌شود. ستاد و دبیرخانه اجلاسیه به همه قرارگاه‌های نیروی زمینی سپاه فراخوان داده که از همه اقشار از دانشجو و استاد دانشگاه گرفته تا ائمه جمعه و اصحاب رسانه، هرکس را که برای تقویت وحدت تلاش مجدانه کرده باشد، در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه سردار شوشتری کسی است که در کوتاه‌ترین عمر خدمت، بیشترین اثرگذاری را در استان سیستان و بلوچستان نمایان ساخت گفت: جای جای استان نجیب، وطن پرست و ولایتمدار سیستان و بلوچستان شاهد این است که سردار شهید شوشتری با زمینه سازی توسعه و خدمتگزاری در منطقه، فضایی را باز کرد که خدمترسانی و رفع محرومیت و ولایت‌پذیری توامان درحال انجام است.

اشعری تاکید کرد: آن‌ها که دشمن ملت ایران و وحدت میان ما هستند بدانند شهدای حادثه پیشین شهدای وحدتند و خون‌های در هم امیخته آن‌ها نهری از همبستگی را ساخته است. آن‌ها برای حفظ وحدت اسلامی در عمل مجاهدت کردند و دشمن تحمل این اقتدار را نداشت تا پیام امنیت، آزادی و توسعه در منطقه عملیاتی نگردد. مزدوران استکبار نتوانستند درخشش این ستارگان را در آسمان سیستان خاموش نمایند و بعد از سردار شوشتری، سردار دیگری چون سردار منصوری پرچم برافراشته شوشتری را به دست گرفت و همه طوایف و مولوی‌های منطقه در ادامه این راه مبارک یاری کردند و شاهد این تلاش بزرگ توسط سردار منصوری بودند.

وی با تاکید بر اینکه توطئه گران گرفتار خواهند شد گفت: این سرنوشت همه ان‌هاست. امروز در سایه عظمت شهیدانی زندگی می‌کنیم که توانستند به وعده صادق خود جامه عمل بپوشاند و نعمت آزادی، استقلال و امنیت را به ارمغان بیاورند.

فتنه گران کردستان از بدنه اهل سنت نبودند

امام جمعه اهل سنت پاوه نیز که در این اجلاسیه حضور داشت بیان کرد: پیام انقلاب اسلامی برای ملت شریف ایران و سایر ملت های جهان بیداری، آزادی و نجات از زیر سلطه استکبار بود. حقیقت انقلاب برای کسانی که پیامش را شنیدند برکت است.

ماموستا ملاقادر قادری گفت: انقلاب با رهنمودهای امام(ره) و شرکت اقوام ایرانی حقیقتا برکت بود و مردم شریف ایران این انقلاب را تثبیت کردند. به محض پیروزی انقلاب، دشمنی‌ها شروع شد و جنگ ۸ ساله را بر ما تحمیل کردند. مردمی که به انقلاب رای دادند همه سینه سپر کردند و همه فرزندان خودشان را به خاطر امینت و استقلال هدیه کردند.

وی با اشاره به اینکه اهل سنت کردستان و آذربایجان تا امروز بیش از ۱۱هزار شهید تقدیم انقلاب کردند افزود:  سه برابر تعداد شهدا مصدوم و جانباز و ۱۰ برابر  نیروی پاسدار و بسیجی و مدافع انقلاب داریم و به آن افتخار می‌کنیم. قبول است که اغتشاشاتی سال گذشته در کردستان رخ داد اما آن متعلق بدنه اهل سنت نبود و آن‌ها همیشه پشت نظام بوده و هستند.

از سکوت برخی علمای اهل سنت در برابر فلسطین ناراحتیم

ماموستا قادری بیان کرد: امروز بیستمین روز طوفان‌الاقصی است. در این مدت رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا هرچه توانستند در کشتار و تخریب و بیرون انداختن مردم غزه از منازلشان دریغ نکردند. مرگ و نفرین بر اسرائیل و امریکا و لعنت خدا بر مدعیان دروغین حقوق بشر. درود و سلام بر غزه و فلسطین و الاقصی و تسیلت به مادران داغدیده و افرین بر جوانان فلسطینی که درس مقاومت به ما دادند.

وی با تاکید بر اینکه آینده به نفع فلسطین است ادامه داد: مردم غزه و جهادگران حماس، آبروی اسراییل را بردند. معنای دموکراسی و حقوق بشر را مردم غزه به آن‌ها نشان دادند. شهید مطهری ۵۲ سال پیش درمورد فلسطین فرموده و اه کشیده که برای امروز ما درسی بزرگی است. این شهید گفت ولله بالله ما در برابر فلسطین مسولیم، به خدا قسم مسولیت داریم و غافل هستیم. واالله موضوعی که دل پیامبر اکرم را خون می‌کند، قضیه فلسطین است.

امام جمعه اهل سنت پاوه مطرح کرد: بنده به عنوان طلبه اهل سنت از برخی علمای اهل سنت ناراحتم که یا ساکت اند یا جنگ را وارونه به نفع اسرائیل جلوه می‌دهند. در فتواها و سخنرانی‌هایشان به نفع اسرائیل حرف میزنند که جای تاسف است و باعث کشتار مردم غزه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ملت مسلمانان با دو مشکل کفر جهانی و تندروی داخلی روبه‌روست گفت: عصر ما عصر تبیین است. امروز ما با سه گروه مواجهیم تندرو ها در دین، کسانی که علیه مسلمانان عمل کرده و با احادیث و آیات قران توجیه می‌کنند و گروه سوم جاهلانی هستند که لباس دین بر تن دارند..

ماموستا قادری گفت: راه حلی که ما را به پیروزی میرساند این است که بزرگان و شهدای خود را فراموش نکنیم. اگر به این شیوه عمل کنیم مثل گذشته پیروز خواهیم ماند و دشمنان نمیتوانند به ما ضربه بزنند. مظروط بر اینکه خسته نشویم و نترسیم. ما اهل سنت پاوه در مرز هستیم و امروز در جمهوری اسلامی نعمات زیادی داریم که  باید آن را مدنظر داشته باشیم و انچه نیاز است تاحد توان انجام دهیم. باید زمان شناس باشیم، از هیاهوی دشمن نترسم و شعار ما حسبنا الله و نعم الوکیل باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.