نماینده مردم اصفهان و شاهین‌شهر با بیان اینکه ناترازی گاز در بخش صنایع تولید را به مقدار چشمگیری در فصل زمستان کاهش می‌دهد، اذعان کرد: در این راستا دولت باید با برنامه‌ریزی و ارائه مشوق‌هایی برای صنایع و بخش خانگی به سمت ذخیره‌سازی گاز حرکت کند .

ذخیره‌سازی صنایع راه مطمئن برای رفع ناترازی گاز بخش مولد در فصل زمستان

ذخیره‌سازی گاز مهم‌ترین و کلیدی‌ترین راهکار برای رفع ناترازی مقطعی در زمان افزایش مصرف گاز توسط بخش‌های خانگی در فصول سرد سال است؛ این رویکرد در کشورهای اروپایی به طور متوسط معادل ۲۵ درصد کل مصرف و در کشورهای مختلف نیز به‌صورت میانگین حدود ۱۲ درصد است.

یکی از شاخص‌هایی که به‌ازای آن می‌توان وضعیت ذخیره‌سازی گاز در هر کشور را مورد بررسی قرارداد، سهم ظرفیت ذخیره‌سازی گاز یک کشور از کل میزان مصرف گاز در آن کشور است. به‌صورت متوسط سهم ذخیره‌سازی گاز از کل مصرف در دنیا ۱۱ درصد و در بین همه کشورهایی که مخزن ذخیره‌سازی گاز دارند ۱۶.۴ درصد است. این عدد برای اروپا برابر با ۲۳ درصد است ایران با دارابودن ۱.۴ درصد ظرفیت ذخیره‌سازی از کل مصرف، رتبه پایینی دارد.
در این راستا باتوجه‌به اهمیت موضوع با عضو کمیسیون قضایی مجلس به گفت‌وگو نشسته که نتیجه را با هم می‌خوانیم:

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل سرما با کمبود گاز مواجه می‌شویم، اذعان کرد: ناترازی گاز در فصل زمستان به بخش خانگی و صنعتی آسیب جدی می‌زند.

وی با بیان اینکه ناترازی گاز در بخش صنایع تولید را به مقدار چشمگیری کاهش می‌دهد، اذعان کرد: در این راستا دولت باید با برنامه‌ریزی و ارائه مشوق‌هایی برای صنایع و بخش خانگی به سمت ذخیره‌سازی گاز حرکت کند .

نماینده مردم اصفهان و شاهین‌شهر اظهار کرد: در واقع دولت می‌تواند با ارائه مشوق‌ها و تخفیفاتی صنایع را به سمت ذخیره‌سازی سوق دهد این امر باعث می‌شود که صنایع با قیمت بسیار ارزان‌تری سوخت یا خوراک گازی دریافت کنند

دلیگانی با بیان اینکه به دلیل عدم مدیریت در مصرف خانگی هر ساله شاهد ناترازی و کمبود گاز هستیم، اذعان کرد: ایران می‌تواند به‌جای صادرات گاز، اشکال مختلف گاز از جمله CNG، LPG، LNG و گاز طبیعی را از طریق مخازن ذخیره‌سازی در اختیار صنایع قرار دهد

وی با بیان اینکه که اگر ثبات تصمیم‌گیری در دولت رخ دهد صنایع می‌توانند کمک شایانی به ذخیره‌سازی گاز کنند که کاملاً از لحاظ اقتصادی به‌صرفه است، اذعان کرد: به دلیل افزایش مصرف در بخش خانگی، ذخیره‌سازی گاز و افزایش تولیدات صنایع برای آن‌ها کاملاً به‌صرفه است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.