معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی از تشکیل هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی خراسان رضوی خبر داد.

تشکیل هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید هادی طباطبایی پیش از ظهر امروز در جلسه هیئت استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی استان خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: این هیئت برای نخستین بار است که براساس یک قانون بالادستی تشکیل می‌شود. در قانون جدید داوطلبان می‌توانند از امکانات عمومی و دولتی برای تبلیغات استفاده کنند.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی افزود: در این ساختار ۱۰ نفر حضور دارند که شش عضو با حق رای و سه رای بدون حق رای و یک نفر ناظر در این هیئت وجود دارد. اجرای دستورالعمل‌های هیئت اجرایی مرکزی که در تهران حضور دارند را باید پیاده سازی و اجرا کنند. برنامه‌ریزی و اجرای مقررات لازم برای برخورداری نامزدها از فرصت برابر برای امکانات تبلیغاتی نهادها و مراقبت بر جرائم تبلیغاتی ارتکابی از جمله استفاده غیرقانونی از امکانات دولتی از جمله وظایف این کمیته است.

وی ادامه داد: تبلیغات از ۲ اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد.

ایجاد شور انتخاباتی

کمال سروی‌ها، مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: دو روز گذشته جلسه آموزشی به صورت ویدئو کنفرانس برای استان‌ها در حوزه تبلیغات برگزار شد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی بیان کرد: قبلا نگرانی داشتیم که امکانات دولتی برای یک فرد خاصی استفاده شود و با ساز و کار فعلی جلوی چنین مواردی گرفته خواهد شد. در قانون جدید این موضوع ساماندهی شده است. مقرر است به صورت عادلانه برای همه داوطلبان امکانات و زمینه‌ها برای تبلیغات فراهم شود.

وی تصریح کرد: اگر امکانات ارشاد، تبلیغات شهری و صداوسیما در کنار هم باشد شور انتخاباتی ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.