آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در صبح و عصر روز جمعه چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.

نحوه برگزاری امتحان و گزینش نهایی کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ مشخص شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ تا سیزدهم آبان ماه ادامه دارد و آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در صبح و عصر روز جمعه چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.

سطح سؤالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی هر رشته مطابق فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی است.

برای آن دسته از مجموعه‌های امتحانی که دارای آزمون تشریحی یا آزمون عملی در برخی از دروس هستند، آزمون در دو مرحله برگزار می‌شود، در این مجموعه‌ها منحصراً متقاضیانی که در آزمون تستی رشته مربوط شرکت و با توجه به حد نصاب نمره علمی مجاز به انتخاب رشته هستند، حق شرکت در جلسه آزمون مرحله دوم دروس مربوط به مجموعه امتحانی را خواهند داشت.

وضعیت برگزاری یا عدم برگزاری آزمون عملی در برخی از مجموعه‌های دارای آزمون عملی با توجه به ظرفیت پذیرش و نوع موسسات پذیرنده دانشجو در دفترچه شماره ۲ انتخاب رشته اطلاع‌رسانی می‌شود.

کارنامه همه متقاضیان بر اساس برنامه زمانی از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

تمام متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، می‌توانند برای پذیرش در رشته‌محل‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی نسبت به انتخاب رشته در مهلت مقرر و بر اساس جدول راهنما اقدام کنند.

نحوه گزینش نهایی نیز به این صورت است که در هر یک از مجموعه‌های امتحانی از بین متقاضیانی که حد نصاب نمره علمی لازم را بر اساس مواد آزمون احراز کرده باشند، با توجه به ضوابط انجام می‌شود.

برای فارغ‌التحصیلان رتبه اول مقطع کارشناسی حداکثر معادل ۱۰ درصد ظرفیت در هر کدرشته محل تحصیل مقطع بالاتر بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته اختصاص داده می‌شود.

گزینش نهایی بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل مقطع کارشناسی انجام می‌شود.

پایان پیام/‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.