۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
کد خبر: 932297

رویداد طوفان واژه‌ها با حضور هنرمندان و شاعران ملی و بین‌المللی در مشهد برگزار شد. 

«طوفان واژه‌ها» در مشهد به پاشد

به گزارش قدس خراسان، رویداد مردمی بزرگ طوفان واژه‌ها با حضور هنرمندان و شاعران بین‌المللی در حمایت از مردم مظلوم غزه، عصر روز یکشنبه ۱۴ آبان در میدام فلسطین مشهد برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، رویداد نقاشی کودکان روی دیوار نیز برگزار شد تا کودکان و نوجوانان نیز بتوانند با زبان هنر و نقاشی، علاقه و دغدغه‌ی خود را به موضوع فلسطین بیان کنند.

محمدجواد منوچهری، شاعر مشهدی در ابتدای این مراسم به شعرخوانی پرداخت. از منوچهری کتابی به نام گیدا به چاپ رسیده است.

کامل اسماعیل، شاعر اهل سوریه‌ دیگر هنرمندی بود که در رویداد طوفان واژه‌ها به شعرخوانی پرداخت. اسماعیل شعری حماسی را به زبان عربی در حمایت از فلسطین قرائت کرد.

مصطفی جلیلیان مصلحی، سومین هنرمندی بود که در رثای مقاومت مردم غزه به شعرخوانی پرداخت. جلیلیان مصلحی در سال۱۳۸۶ در رشته ادبیات فردوسی به عنوان نخبه کشوری شناخته شده است.
وی در این مراسم درخواست کرد: امیدوارم شعرهای قرائت شده در این مراسم به دیگر زبان‌های دنیا ترجمه و به شکل طومار مقاومت انتشار یابد تا همگان از آن بهره ببرند.

دیگر شاعر حاضر در مراسم غلامرضا غلامپور بود که اشعار و ابیاتی را در حمایت از ملت فلسطین قرائت کرد و پایبندی خود به انقلاب و آرمان‌های آن را هنرمندانه نشان داد.

راضیه رجایی نیز با نگاهی زنانه و مادرانه، از مظلومیت مردم غزه سخن گفت و ابیاتی را از زبان یک کودک فلسطینی در این مراسم خواند. 

سید فضل‌الله قدسی از کشور افغانستان نیز دیگر هنرمند مهمان در این رویداد بود که با درود به روح شهدای در خون خفته‌ی فلسطین، غزلی را به این ملت مقاوم و ایستاده تقدیم کرد.

احمد بابایی، شاعر به نام کشورمان نیز که مهمان این محفل بود پس از قرائت شعری آیینی در رثای امیرالمؤمنین، ابیاتی را به مردم بی‌پناه فلسطین تقدیم کرد.

ابوالفضل مبارز شاعر جوان افغانستانی دیگر مهمان محفل طوفان واژه‌ها بود که در رثای مظلومان مقاوم فلسطینی شعرخوانی کرد.

مسعود یوسف‌پور نیز در این رویداد به قرائت اشعاری در حمایت از غزه پرداخت. یوسف‌پور که گاهی در حوزه طنز نیز قلم‌زنی می‌کند، تاکنون سه مجموعه شعر به نام‌های سررسید غم، گستاخی و نخستین را به چاپ رسانده است.

پس از آن سیدحسین سیدی، روحانی و شاعر به نام کشور با حضور در این محفل دو غزل را به مردم مظلوم افغانستان و فلسطین تقدیم کرد.

ظاهر العلاوی که از کشور عراق مهمان رویداد طوفان واژه‌ها بود، به زبان عربی و کلماتی سرشار از حماسه و احساسات، از مظلومیت غزه و سکوت نابخشودنی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی گفت.

النا لاویان، هنرمند کلیمی کشورمان نیز در این محفل حضور یافت و از رژیم صهیونیستی اعلام برائت نمود و انزجار خود را از جنایات این رژیم دروغین اعلام کرد.

وی که فعال حقوق بشر اسلامی و شاعر آیینی است بیان کرد: من همان شاعری هستم که حاج قاسم سلیمانی گفت دکتر لاویان زینب شناس خوبی است. من از حقوق شما مسلمین در نیویورک و جوامع بشری دفاع می‌کنم. من به دین فکر نمی‌کنم، به اخلاق فکر می‌کنم. صهیونیسم و یزید درون خود را فعال نکنیم، بلکه زینب‌ و حسین‌ درون خود را فعال کنیم. هرگونه کار ضداخلاقی، مثل دروغ و غیبت می‌تواند صهیونیسم درون ما را فعال کند.

لاویان بیان کرد: غزه سرزمینی قدرتمند و توانمند است. من در سرزمینی زندگی می‌کنم که همه‌ ادیان و مذاهب آن در کنار هم در صلح زندگی می‌کنند. امریکا چرا بین دو آیین کلیمی و مسلمان نفاق انداخته است ؟ برای فروش اسلحه. از طرفی آنقدر در آن کشورها فساد وجود دارد که این جنگ حواس ما را از آن فساد پرت می‌کند.

وی اورشلیم را برگرفته از اسمای الهی و سرزمین صلح دانست و گفت: در سرزمین من ایران وفاق و همبستگی با همه‌ی تفاوت‌ها وجود دارد. صهیونیسم فقط مختص یهود نیست. ما مسلمان و مسیحی صهیونیسم هم داریم. شاه یک صهیونیسم مسلمان بود.

لاویان در پایان سخنان خود اشعاری را  به فلسطین تقدیم کرد.

محمدرضا یعقوبی آل آخرین شاعر حاضر در گردهمایی هنرمندان و شعرا در رویداد طوفان واژه‌ها بود که ابیاتی را برای مظلومیت فلسطین قرائت کرد.

رویداد بزرگ مردمی طوفان واژه‌ها، با اجرای حامد عسگری، عصر یکشنبه در مشهد برگزار شد.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.