۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: 932565

وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه اعلام کرد که پکن با برعهده گرفتن ریاست شورای امنیت سازمان ملل تمام تلاش خود را برای احیای صلح در قلمرو فلسطین به عمل می‌آورد.

چین: صلح در فلسطین را احیا می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امورخارجه چین در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: چین تمام تلاش خود را برای تشویق کردن شورای امنیت سازمان ملل برای عمل به مسئولیت های خود، ایفای نقش خود، اتفاق نظر جمعی و انجام هرچه سریع تر اقداماتی مسئولیت پذیرانه و معنادار می کند تا بحران کنونی فروکش کند، امنیت شهروندان حفظ شود و صلح دوباره ای برقرار شود.

این بیانیه چین همزمان با افزایش عملیات های نظامی اسرائیل بر علیه گروه حماس فلسطین منتشر شد.

چین از هفته گذشته ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بدست گرفت.

به گفته رسانه های محلی، ژانگ جون نماینده دائمی چین در سازمان ملل گفته است جنگ خاورمیانه در صدر دستورکار ماه نوامبر(آبان-آذر) شورای امنیت قرار دارد.

ژانگ جون گفته است: ایجاد آتش بس و متوقف کردن جنگ، جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان، جلوگیری از فاجعه انسانی در مقیاسی بزرگتر و جلوگیری از گسترش این درگیری ضروری است.

ژای جون نماینده ویژه چین در خاورمیانه به تازگی سفر خود به چندین کشور منطقه را به پایان رساند.

ژای جون که سران کشورهای بسیاری را در طی این بحران ملاقات کرده است، دلیل اصلی بحران اسرائیل و غزه را عدم تامین حقوق بشر فلسطینینان می داند.

ریاست شورای امنیت سازمان ملل هر ماه بین ۱۵ عضو این شورا تعویض می شود. چین آخرین بار در ماه اوت سال ۲۰۲۲ ریاست این شورا را بر عهده داشت.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.