رییس پلیس راهور قم با اشاره به آغاز طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی، گفت: در این طرح خودروهای بدون معاینه فنی در این استان ۵۰۰هزارریال جریمه می‌شوند و پلاک خودروهای دودزا و دارای نقص فنی اخذ و پلاک تعمیری برای آنها نصب می‌شود.

جریمه ۵۰۰ هزار ریالی خودروهای فاقد معاینه فنی در قم

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ غلامرضا صدفی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی، اظهار داشت: طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا از امروز در سطح استان آغاز شد.

وی ادامه داد: طرح کنترل معاینه فنی خودروها به ۲ روش انجام می‌شود، روش اول با استفاده از سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت تخلفات در شهرها و در جاده‌ها اجرا می‌شود و تمام دوربین‌هایی که کد ثبت تخلف دارند و به سامانه پلاک خوانی خودرو مجهز هستند در طول شبانه‌روز مانند یک افسر پلیس، نداشتن معاینه فنی خودرو را ثبت می‌کنند و روش دوم همان روش سنتی در ایستگاه‌های پلیس و در جاده‌ها و شهرهاست که قابلیت کنترل معاینه فنی در دست‌افزار پلیس ایجاد شده و آنان با واردکردن شماره پلاک وسیله نقلیه سوابق معاینه فنی خودرو را بررسی و اگر بدون معاینه فنی بود خودرو اعمال قانون می‌شود.

صدفی تصریح کرد: در طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا، خودروهایی که نقص فنی آن‌ها در حدی است که در آلایندگی هوا تأثیر گذارند، با نظر افسران و کارشناسان پلیس پلاک آن‌ها اخذ و برای آن‌ها پلاک تعمیرگاه نصب می‌شود.

وی بیان داشت: در این طرح خودروهایی که معاینه فنی دارند و به دلایلی بعد از اخذ معاینه فنی، شرایط معاینه فنی را ازدست‌داده‌اند، به آن‌ها مهلت چندروزه‌ای جهت برطرف‌کردن نقص فنی داده می‌شود و در غیر این صورت معاینه فنی آنان ابطال می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.