تهران-ایرنا- رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنانی تاکید کرد که پایان جنگ وحشیانه علیه نوار غزه برای رژیم غاصب صهیونیستی دشوار و تلخ خواهد بود.

عمار حکیم: پایان جنگ غزه برای رژیم غاصب تلخ خواهد بود/دشمن بویی از انسانیت نبرده است

به گزارش قدس آنلاین از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنرانی خود در گردهمایی انتخاباتی ائتلاف «نیروهای حکومت ملی» در باره تحولات فلسطین اظهار داشت: در شرایط جنگی که علیه ملت فلسطین در غزه و کرانه باختری جریان دارد، نمی‌توانیم از مسئله فلسطین یاد نکنیم، مسئله‌ای که زخمی دردناک و درمان‌ناشده در وجدان امت عربی و اسلامی و جهان آزاد است.

وی ادامه داد: این دست‌درازی و گردن‌فرازی از جانب رژیم غاصب صهیونیستی باید به پایان برسد و پایان آن بی‌شک برای این رژیم غاصب سخت و تلخ خواهد بود. زخم کرامت باید روزی درمان شود و حق به حق‌دار رسد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که همه جهانیان امروز به آتش بس فوری در غزه فرامی‌خوانند، حتی حامیان رژیم صهیونیستی نیز این را می‌خواهند و نسبت به ادامه حملات هشدار می‌دهند اما جهالت اسرائیلی مانع از آن می‌شود که به صدای صلح و دعوت آرامش و گفت‌وگو گوش دهد.

حکیم ادامه داد: رژیم صهیونیستی به کشتار کودکان و زنان و محروم کردن اهالی غزه از آب و غذا و دارو و سوخت ادامه می‌دهد و آگاهانه و وحشیانه بیمارستان‌ها و مدارس و مساجد و کلیساها را هدف قرار می‌دهند و در این راه چنان توحشی نشان می‌دهند که بویی از انسانیت نبرده و فقط از کینه و ددمنشی اهداف پستشان خبر می‌دهد.

وی تاکید کرد که حمایت و ایستادگی ما در کنار ملت فلسطین زاییده این لحظه نیست، بلکه در دل‌های ملت عراق و در اذهان و وجدان آنان ریشه دارد و کسی حق چانه‌زنی در این باره را با ما ندارد چون این مسئله کرامت و حق است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد که اقدام مرجعیت عالی حضرت آیت الله العظمی سیستانی (دام ظله) و اقدامات دولت محمد شیاع السودانی و نیز نیروهای سیاسی و اجتماعی و نهادهای رسانه‌ای کشور در بیان این هم‌بستگی و ایستادگی آگاهانه و بدون تعارف در کنار ملت فلسطین که برآمده از درکی درست نسبت به حوادث منطقه است، شایسته‌ترین اقدام بود.

حکیم در ادامه افزود که همگان باید در تعامل با این شرایط و ارزیابی موضع‌گیری مطلوب تابع تصمیم و انتخاب دولت عراق باشند که نماینده مشروع ملت عراق و تنها مسئول حفاظت از منافع عالی عراق و بیان موضع ملت عراق درباره حقوق مشروع ملت فلسطین است.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان به برادران مقاومت ادای احترام کرد و گفت به برادرانمان در جبهه مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل درود می‌فرستیم. همچنین به کسانی که در غزه استوار در برابر مصائب صبوری می‌کنند درود می‌فرستیم و برای شهدا از خداوند طلب رحمت می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.