عربستان از برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک با هدف اتخاذ موضع قوی در قبال تحولات غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه خبر داد.

نشست عربی-اسلامی مشترک در ریاض با هدف اتخاذ موضع کوبنده در قبال تحولات غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای از برگزاری نشست عربی-اسلامی واحد به جای برگزاری دو نشست جداگانه خبر داد.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: باتوجه به شرایط ویژه ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض در روز شنبه گرفته شد و این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه ای که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود، می باشد.

وزارت خارجه عربستان اعلام کررد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و اتخاذ موضع جمعی و یکپارچه اتخاذ شد تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد به ویژه که این تحولات خطرناک و بی سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر آن و مهار تبعات آن است.

نیروههای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده است که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه نزدیک به ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده است.

با شروع جنگ غزه آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدامی به حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی کردند و در همراهی با رژیم صهیونیستی تاکنون نگذاشته اند این جنگ به پایان برسد.

گفتنی است؛ دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه جمعه شب گزارش داد که شمار شهدای فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به ۱۱ هزار و ۷۸ تن رسیده است.

براساس گزارش منابع فلسطینی، از این تعداد ۴ هزار و ۵۰۶ تن را کودکان و سه هزار و۲۷ نفر دیگر را نیز زنان تشکیل‌ می‌دهند.

در این حملات که از ۱۵ مهرماه آغاز شده است، همچنین ۲۷ هزار و ۴۹۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند که اکثریت آنان را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.