عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، با بیان اینکه اولویت، تحقق چشم‌انداز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، گفت: این چشم‌انداز، تمدن نوین ایرانی اسلامی است و اگر نتوانیم نسبت خود را با این تمدن تعریف کنیم، به نتیجه نخواهیم رسید.

نسبت خود با تمدن نوین ایرانی اسلامی را پیدا کنیم

ساسان زارع عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در نخستین روز از هجدهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های شهید آیت الله بهشتی مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: بدون شک بزرگ‌ترین خط مشی مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه و حکمت صدور بیانیه گام دوم از سوی یک حکیم فرزانه مغفول مانده است، مطرح کرد: تا زمانی‌که این مسئله حل نشود، مسائل کشور نیز حل نخواهد شد، چراکه هیچ‌گاه تفاوت میان گام نخست و گام دوم را متوجه نشدیم و هنوز در گام نخست مانده‌ایم.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، با بیان اینکه اولویت، تحقق چشم‌انداز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: این چشم‌انداز، تمدن نوین ایرانی اسلامی است و اگر نتوانیم نسبت خود را با این تمدن تعریف کنیم، به نتیجه نخواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه غیر از مسئولین دولتی، جریان‌های نخبگانی نیز خود را در مسیر عملیاتی فرمایشات مقام معظم رهبری قرار نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری یک کشور پیشرفته، مستقل، معنوی و الهام‌بخش است که زمینه‌سازی ظهور را انجام خواهد داد.

زارع با بیان اینکه چنین کشوری دارای دو بعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است، تصریح کرد: جنس مسائل در گام نخست انقلاب اسلامی دفاعی، تمامیت ارضی واستقلال است ولی در گام دوم در حوزه مسائل نرم‌افزاری است.

وی با اشاره به اینکه تمدن‌سازی بدون نرم‌افزار محقق نخواهد شد، یادآور شد: حرکت عمومی نیز در مسائل سخت‌افزاری با نرم افزاری متفاوت است.

عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، با بیان اینکه حل مسائل فرهنگی و اجتماعی نیازمند حضور دائم است، ابراز کرد: عملیات فاطمی و حسینی کردن فرهنگ جامعه نیازمند حرکت مستمر است.

وی با اشاره به اینکه جوانان مؤمن و متعهد در این عرصه می‌توانند نقش‌آفرینی داشته باشند، بیان کرد: متأسفانه این جوانان مؤمن و متعهد نیز عموما درگیر مباحث سخت‌افزاری هستند.

زارع تأکید کرد: هیئت باید راهکارهایی مدنظر قرار دهد تا جمعیت مؤمنان انقلابی در مسائل نرم‌افزاری نیز افزایش پیدا کنند و جهاد دائمی داشته باشند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.