معاون عمرانی استاندار بوشهر از برنامه ریزی برای راه‌اندازی ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان خبر داد.

راه‌اندازی ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، محمدهادی رستمیان در بازدید از نیروگاه خورشیدی در بوشهر گفت: توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از انرژی پاک مورد توجه و تاکید مدیریت استان قرار دارد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر از راه‌اندازی ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات ساخت ۴۰۰ نیروگاه آن آغاز شده و تا پایان امسال ۴۰۰ نیروگاه دیگر ساخته می‌شود و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۳ هزار نیروگاه خورشیدی انجام شده است.

غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز، برق تولیدی نیروگاه خورشیدی را بدون آلایندگی و پاک دانست و گفت: از ۳۶۰ روز سال بیش از ۳۰۰ روز آن استان بوشهر آفتابی است که ظرفیت مهمی برای تولید برق خورشیدی فراهم کرده است.

وی با اشاره به نصب و راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در استان بوشهر بیان کرد: امسال ۶۵ نیروگاه برق خورشیدی در دشتی با ظرفیت هر کدام ۵ کیلو وات با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بسیج سازندگی استان بوشهر نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای نصب ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان خبر داد و بیان کرد: این نیروگاه‌ها هر کدام با ظرفیت ۵ کیلو وات با مشارکت نهادهای حمایتی کمیته امداد، بهزیستی و همکاری دفتر امور روستایی و بسیج سازندگی ایجاد می‌شود.

حشمتی با بیان اینکه تاکنون برای نصب ۴۰۰ نیروگاه برق خورشیدی را ظرفیت هر کدام ۵ کیلو وات قرارداد منعقد شده است گفت: تسهیلات بانکی این نیروگاه‌ها در آینده نزدیک پرداخت و زمینه راه‌اندازی آنها فراهم می‌شود.

وی از راه‌اندازی ۴۰۰ نیروگاه برق خورشیدی دیگر تا پایان سال در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه برای بسیج سازندگی، دفتر روستایی استانداری، کمیته امداد و بهزیستی در راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی تکلیف و سهمیه تعیین شده و در مجموع ۳ هزار نیروگاه برق خورشیدی در استان ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر اضافه کرد: در راه‌اندازی نیروگاه برق خورشیدی در راستای تولید برق و درآمدزایی تسهیلات کم بهره در اقساط ۸۴ ماهه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

حشمتی اضافه کرد: برای اجرا طرح نیروگاه برق خورشیدی با ظرفیت ۷۴۰ مگاوات اشاره کرد و افزود: برای تحقق این مهم فراخوان سرمایه‌گذار صادر و با هماهنگی منابع طبیعی محل اجرا طرح شناسایی و جانمایی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.